• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fixarfia

Caroo! Jag kollade lite på din blogg och blev verkligen jätteinspirerad av ert barnrum! Garderoben med husfasad-dörr var ju hur snygg som helst! Risken är ganska stor att jag härmar dig! ;)

• PetraK

Sååå söt 82nyfiken! Ännu mer sugen på att lära mej virka, sticka, sy och greja!!!

• carooo
    Fixarfia skrev 2011-11-19 18:23:15 följande:
    Caroo! Jag kollade lite på din blogg och blev verkligen jätteinspirerad av ert barnrum! Garderoben med husfasad-dörr var ju hur snygg som helst! Risken är ganska stor att jag härmar dig! ;)
    Härma på bara Skrattande!!
  • Mammarie

Hej, nu har jag pysslat färdigt en lapptäcke till brorsans kommande bebis (hjärtana är sydda med applikationsteknik och täcket är stoppat med två lager av Ikeas billigaste täcke, så det är mjukt och fluffigt):
    När jag ändå laddar upp bilder kommer en till bild från i våras, lapptäcket var till sambons brorson (färgerna var lite ljusare i verkligheten):

• Blåklockan79
    Mammarie Oj va fina täcken! Är inte så bra vän med min symaskin, mammas gamla är jag bättre vän med, men jag funderar på att sy några örngott av något fint barnsligt tyg. Dottern har ju nyss börjat avnända täcke nu när hon är tre, så är rätt onödigt att köpa hela bäddset
  • Mammarie
    Blåklockan79 skrev 2011-11-27 18:02:04 följande:
    Mammarie Oj va fina täcken! Är inte så bra vän med min symaskin, mammas gamla är jag bättre vän med, men jag funderar på att sy några örngott av något fint barnsligt tyg. Dottern har ju nyss börjat avnända täcke nu när hon är tre, så är rätt onödigt att köpa hela bäddset
    Tack,tack! Det som är roligt med lapptäcken är att det är ganska lätt, bara raksöm egentligen. Det är bara att man ska orka göra färdigt, inte börja med för stora projekt... örngott och påslakan är jättekul att sy, går snabbt och blir mycket roligare att bädda med sitt eget!
  • carooo

På förra föräldraträffen pratade vi bland annat säkerhet och fick då tipset att se till att det finns ordentligt med reflexer på vagnen och vagnens chassi. Något som jag inte alls tänkt särskilt mycket på. Så letade i butik efter butik efter reflexer som skulle passa bra på vagnschassit men hittade ingenting. Kom därför på att jag kunde sy mina egna reflexband som passar till vagnen...Köpte kardborreband och reflexband!

Inte så kul sypyssel men väldigt användbart iallafall Skrattande

• emec

Hej alla pyssliga!

Så mycket fint ni syr, stickar och virkar. Själv är jag inte så superpysslig när det gäller handarbete, men förra veckan gav jag mig på påslakan och örngott till spjälsängen. Köpte en färdigklippt tygbit på IKEAs barnavdelning och den räckte precis till sängkläder enligt IKEAs mått.

Svar på tråden Syjunta för gravida!