• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fixarfia
    Mammarie skrev 2011-10-12 21:20:03 följande:
    Hej. Här kommer en bild (om än väldigt kornig och dålig) på mitt första babynest! Det var verkligen kul att sy, rekommenderas till nybörjaren! När jag får tid och lust ska jag sy två till för det väntas bebis på tre håll i släkten. Hoppas någon blir en tjej bara, för det ljusa tyget är mycket mer rosa än vad det ser ut på bilden...
    Ser mysig ut!

(Stackars pojk om han tvingas ligga i ett rosa babynest! Han kanske får men för livet, någon kanske tror att han är en tjej?) Förlåt kunde inte låta bli :P 
  • ziingoo

Här kommer en bild på ett par babyhjälmar jag gjort, från minsta storleken till största, två av varje =)

• ziingoo

Och här kommer en bild på en liten klänning jag stickat =)

Och på en liten kofta med tillhörande babyhjälm =)

• ziingoo

Här är nog det största och det längsta projektet tidsmässigt jag stickat =) En babyfilt med rutat mossmönster som jag gav mig in på just för att jag ville börja med mönster =)

• Mammarie
    Fixarfia skrev 2011-10-12 21:39:52 följande:
    Ser mysig ut!

(Stackars pojk om han tvingas ligga i ett rosa babynest! Han kanske får men för livet, någon kanske tror att han är en tjej?) Förlåt kunde inte låta bli :P 
    Hänger med och håller med! Tror knappast att bäbisen bryr sig. Men man vill ju inte ge något jätte tjejigt till nyblivna pojkföräldrar!
  • Annan84

Har med pysslat! Sytt spjälskydd till en gammal BB-säng. (loppisfynd) Måste sy fast band så det inte sitter snett som det gör nu... Så har jag sytt påslakan och kuddfodral med olika sidor och mönster osv så man kan variera beroende på hur man viker eller vänder täcket/kudden. Första gången jag använt mig av paspoalband med! Var lite klurigt och jag fick tänka till lite men fint blev det. Är jättenöjd ;) Har inte egentligen sytt på åratal... måste bli ett babynest snart med...

här kommer lite bilder iaf....

• Annan84

Kul med så många olika variationer med bara ett påslakan...

Förresten skulle ni gissa på pojke el flicka när ni ser dem?? Grönt/blått mönster vs lila paspoalband och spets.
  • Mammarie
    Annan84 skrev 2011-10-13 18:42:58 följande:

Kul med så många olika variationer med bara ett påslakan...

Förresten skulle ni gissa på pojke el flicka när ni ser dem?? Grönt/blått mönster vs lila paspoalband och spets.
    Jättefint! Jag skulle säga att det varken är tjejigt eller pojkigt. Jag har köpt det mesta i grönt och vitt för att det ska passa vilket som.
Svar på tråden Syjunta för gravida!