• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Blåklockan79
    emec skrev 2011-12-06 11:14:17 följande:
    Hej alla pyssliga!

Så mycket fint ni syr, stickar och virkar. Själv är jag inte så superpysslig när det gäller handarbete, men förra veckan gav jag mig på påslakan och örngott till spjälsängen. Köpte en färdigklippt tygbit på IKEAs barnavdelning och den räckte precis till sängkläder enligt IKEAs mått.

Riktigt sött tyg! Vad kostade det?
  • emec
    Blåklockan79 skrev 2011-12-06 18:42:42 följande:

Riktigt sött tyg! Vad kostade det?
    79 kr för färdigklippt tygbit som är 300 * 120 cm. Finns även andra mönster. 
  • carooo
    emec skrev 2011-12-06 21:23:19 följande:
    79 kr för färdigklippt tygbit som är 300 * 120 cm. Finns även andra mönster. 
    Såg att du sytt så fint bäddset till spjälsängen - jättefint!Skrattande
    Vi var på babyproffsen igår och köpte täcke+kudde till vår lilla spjälsängen (babycrib från troll - vaggstorlek) och insåg vilka otroliga priser de tar för bäddset till barn - lika mycket (om inte mer) som till en dubbelsäng ju.Förvånad

Så bestämde mig också för att sy eget. Passade på att slakta vår mjukaste och finaste bäddset som vi hade till vår tidigare säng (nuvarande gästsäng). Vi köpte ett stort täcke i våras och har därför andra mått på påslakan numera... av ett påslakan fick jag ut 2 påslakan + 4 örngott till lilla spjälsängen. 

Här är ett av mina hemmasydda..

Resten finns i bloggen Flört
  • Fixarfia

Har virkat en filt! 
    96 rutor av växtfärgat ullgarn. Har fodrat den med fleece. Tänkte ha den i barnvagnen Solig

• Coyote
    carooo skrev 2011-12-06 10:42:25 följande:

På förra föräldraträffen pratade vi bland annat säkerhet och fick då tipset att se till att det finns ordentligt med reflexer på vagnen och vagnens chassi. Något som jag inte alls tänkt särskilt mycket på. Så letade i butik efter butik efter reflexer som skulle passa bra på vagnschassit men hittade ingenting. Kom därför på att jag kunde sy mina egna reflexband som passar till vagnen...Köpte kardborreband och reflexband!

Inte så kul sypyssel men väldigt användbart iallafall Skrattande

Kan bara tipsa om att det finns reflextejp att köpa på Babyproffsen, vi tejpade på chassit, snabbt och enkelt, och man syns garanterat. Om man inte är så pysslig av sig.
  • Missdoe

Har nån av er sytt en åkpåse nån gång? Är lite sugen på att prova, men skulle behöva lite hjälp med att få tag på bra mönster och beskrivning..

• gröna L
    Missdoe skrev 2011-12-27 13:17:27 följande:
    Har nån av er sytt en åkpåse nån gång? Är lite sugen på att prova, men skulle behöva lite hjälp med att få tag på bra mönster och beskrivning..
    Jag har! Det var lite omständigt, mest för att jag gjorde en dunåkpåse, med ett billigt duntäcke i. Det lär vara klart enklare att göra en med bara två lager tyg, typ teddy och manchester eller nånting. Jag har bilderna på min i kameran, som inte finns här, men jag kan lägga in dem så småningom. Det som startade min inspiration var denna fantastiska från bloggen En brokig blandning: http://www.enbrokigblandning.se/post/403313026/akpasen-walter 
    Min blev dock till slut ganska olik denna, men jag är jättenöjd!
Svar på tråden Syjunta för gravida!