• emec

Syjunta för gravida!

Hej alla pyssliga!

Så mycket fint ni syr, stickar och virkar. Själv är jag inte så superpysslig när det gäller handarbete, men förra veckan gav jag mig på påslakan och örngott till spjälsängen. Köpte en färdigklippt tygbit på IKEAs barnavdelning och den räckte precis till sängkläder enligt IKEAs mått.

• emec
    Blåklockan79 skrev 2011-12-06 18:42:42 följande:

Riktigt sött tyg! Vad kostade det?
    79 kr för färdigklippt tygbit som är 300 * 120 cm. Finns även andra mönster. 
  • emec

Snart ska min bebis titta ut, men det enda jag har sytt under graviditeten är påslakan och örngott, som jag har visat tidigare i tråden. Men för några år sedan sydde jag den här omlottklänningen till en kompis dotter. Jag syr väldigt sällan, men har för mig att den var ganska enkel, även för en sällansömmerska som jag.

• emec
    Tussilago78 skrev 2012-04-17 19:19:30 följande:
    emec - vad fin klänningen var! Finns det mönster någonstans?

Tackar!

Jag köpte en babyklänning på Lindex eller H&M och ritade av, sen la jag till lite sömsmån. Sen lämnade jag tillbaka klänningen till butiken. Kan säkert betraktas som mönsterstöld, men det tänkte jag inte alls på då. Dessutom känns mönstret inte särskilt unikt, så det var nog ingen större fara.

Man kan ju ha knappar istället, men det tyckte jag verkade klurigt. Så jag sydde kardborrband i den inre omlottdelen, och snörning i den yttre.
Svar på tråden Syjunta för gravida!