Inlägg från: Twinpeak2012 |Visa alla inlägg
  • Twinpeak2012

Syjunta för gravida!

Silee skrev 2011-12-29 00:26:51 följande:
    Jag har kollat igenom nästan hela tråden och blir så avundsjuk. Ni är så duktiga och gör otroligt fina saker!

Här, där jag bor är det omöjligt att hitta ett fint med diskret pålaka+örngott, och jag hade mer än gärna sytt ett eget, men har ingen symaskin Rynkar på näsan

Alla set kostar dessutom över 300 kr, surt :(

Har du IKEA i närheten? Dom har lite billigare set också, men diskreta vet jag inte...
    Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • Twinpeak2012
    Silee skrev 2011-12-29 21:16:02 följande:
    Åh, så du menar att det är svårt att sy för hand?
    Jag gör ingenting på dagarna i alla fall, så tänkte sysselsätta mig med det.

Och nej, jag känner tyvärr ingen som har symaskin Rynkar på näsan

Det är inte svårt att sy för hand, men det tar sin lilla tid. Men tid har man ju rätt gott om nu innan barnen föds...
    Jag har sytt gardiner och kuddfodral och allt möjligt för hand, så det är klart du kan sy bäddset för hand!

Hoppas du hittar något fint tyg eller det allra bästa, gamla lakan som är tvättade miljoner gånger och som därför är supermjuka.   
  • Twinpeak2012
    Coyote skrev 2011-12-29 22:43:57 följande:
    Jag tycker det är lätt hänt att man börjar slarva lite med stygnbredd och -längd när man sytt ett tag, det händer ju liksom ingenting! Men Rusta har symaskiner för 800 ungefär, inga avancerade saker, men duger absolut till att sy enklare saker!

Jag tror inte att Rusta finns i England, men det finns kanske någon motsvarande lågprisbutik?

Huvudsaken är väl att det håller ihop! Ska man sy bäddset så är det ju få synliga sömmar, på just dom kan man ju vara extra noggrann och på övriga sömmar satsa på att det ska hålla för många många tvättar och helt enkelt hålla ihop. 
  • Twinpeak2012
    Coyote skrev 2011-12-30 22:16:55 följande:
    Nu är du väl petig i överkant? Haha, jag missade att det var i England!

Haha ja jo lite kanske. Får skylla på hormoner
  • Twinpeak2012
    Coyote skrev 2011-12-31 00:15:10 följande:
    Haha! Helt rätt att kommentera, annars hade jag säkert talat om att Jysk också har symaskiner billigt nu. Fast de kanske finns i England förresten?

Haha ingen aning Jysk är danskt det vet jag. Det finns rimligtvis billiga symaskiner i England också men om man ska sy lakansset kan man göra det för hand också. Hihi jag önskar er alla gott nytt år oavsett om ni har symaskin eller inte! Nu ska jag äta och sen sova innan jag skriver mer fåniga kommentarer...
  • Twinpeak2012
    Missdoe skrev 2011-12-31 11:02:13 följande:
    Wow vad ni skapar! Själv har jag inte alls kommit igång, ett par små sockar och en liten mössa är allt som producerats än så långe med då jag blivit sjukskriven på halvtid misstänker jag att det kommer att ändras.

En liten fråga, ni som syr, vad har ni för symaskin? Än så länge äger jag en Husqvarna 2000 som visserligen är stark som en oxe men det skulle vara roligt med något lite nyare.  

Jag har också en Husqvarna 2000 men har inga planer på att byta ut den. Som sagt stark som en oxe. Skulle vara en overlockfunktion, det kan jag sakna när man syr kläder.
Svar på tråden Syjunta för gravida!