Inlägg från: Becka 77 |Visa alla inlägg
  • Becka 77

Syjunta för gravida!

Missdoe skrev 2011-12-27 13:17:27 följande:
    Har nån av er sytt en åkpåse nån gång? Är lite sugen på att prova, men skulle behöva lite hjälp med att få tag på bra mönster och beskrivning..
    Jag sydde en åkpåse av denna typ: http://gullhjarta.blogspot.com/2009/04/akpase.html 
    Trikå på insidan, fleece på utsidan och mellanlägg av samma sort som man har i jackor (tunt men väldigt varmt). Vi använder den i bilen under den kalla perioden och ibland i vagnen. Funkar super och blev riktigt snyggt. 
  • Becka 77

Jag har virkat lite leksaker och filtar som finns i mitt galleri. Finns även nån vagnbild där man kan se virkat bumperbarskydd. Det är beroende att virka. Nu när jag är klar med nästa bebis filt (beräknad till mars 2012) så är jag direkt sugen på att göra nåt annat. Det är inte så att jag är nöjd ett tag efter, nej nej. Flört

• Becka 77

Jag virkar tofflor för tillfället: http://www.365slojd.se/?p=5780

Det går snabbt och dotterns är klara. Kan dock inte visa nån bild eftersom de ligger på tork. Jag håller på att göra antihalk-pluppar på undersidan av dem. Det ska torka i sex timmar och sen ska man stryka på avigsidan. Köpte nåt som heter Touch textil volume på Panduro. Kan visa när det är klart i morgon.

Nu virkar jag på mina tofflor och därefter blir det ett par till maken. 

Funderar på att göra en barnvagnsmobil efter tofflorna. Till dottern virkade jag hjärtan i olika färger och storlekar, men jag kan inte hitta den nu. 

• Becka 77
    jctabc skrev 2011-12-31 11:44:42 följande:
    Vad är det du använt på undersidan? Är det något "anti-halk"? Tar tacksamt mot tips på vad man kan använda och var man kan hitta det.

Gott nytt år!
    Det finns på Panduro, heter Touch textile volume. Finns i olika färger.
  • Becka 77
    carooo skrev 2012-01-09 17:28:22 följande:
    Nu har jag påbörjat min andra vecka som ledig - börjar få lite långtråkigt och den stackars symaskinen får jobba hårt och lida för det Skrattande !! Idag blev det en mobil till vagnen...    
    Såå fin.
Svar på tråden Syjunta för gravida!