Inlägg från: Miss Giggle |Visa alla inlägg
  • Miss Giggle

Syjunta för gravida!

Åh äntligen. Fler som jag. Ngn som
    Vet var man kan få tag på ett babytunikamönster. Gärna lite enkelt mönster

• Miss Giggle

Idag blir det ett besök till stoff och stil! Känner redan hur fattig jag kommer bli
    Ska sy ny onepiece till dottern och en mysfilt till bebben som kommer i april!

• Miss Giggle

Ett tag sålde Ikea billiga men dugliga symaskiner. Synd de slutat m det!

Silee: kan bli tufft att sy helt set för hand men går gör det säkert. Du känner ingen m symaskin som du kan låna ist?

• Miss Giggle

Har nu köpt tyg så det står härliga till , ska bli en klänning o två sparkdräkter.

Vad knåpar ni på just nu, förutom påslakan?

• Miss Giggle
    micksaan skrev 2011-12-30 22:30:02 följande:
    Oj jag kommer inte ihåg. Jag googlade efter det iaf. Mönstret är på engelska, wrap around body i stl 62 i alla fall. Var nästan ett år sen jag skrev ut mönstrena/ritade de. 

Googlade lite snabbt, här hittade jag omlottbodyn;
    nefertaricreations.com/2010/07/18/wraparoundb...

Tack!!!

Har köpt mönster  på stoff och stil till sparkdräkt i strlk 50 men de brukar vara lite stora i storlekarna.

Tänkte syn matchande drelglis ska  bara hitta mönster annars får man  väl rinta av en dreglis och sy efter den.

Det är inte helt lätt att hitta mönster. Har letat efter mönster på bebistunika i evigheter men alla är jätteudda i mönsterna.  
    ~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Miss Giggle

Då dotern är i stpckholm har man helt plöstlsigt en massa tid över :D

SÅ jag sydde denna igår. Rekordsnabbt, bara 3h.    Gillar hon den/mönstrer ska jag sy den fler gånger men då tänker jag klippa hela fram och bak i ett stycke. Det kommer gå ått mer tyg men jag tror inte  det bör bli så mkt mer.

Idag ska jag sy sparkdräkt till lillan, frågan   är bara om man ska sy långa eller korta ben? Hon är ju trots allt beräknad till 24 april...

Klänningen hittar ni i mitt galler :D http://www.familjeliv.se/hem/miss_giggle/galleri.php?cur_album=Pyssel  

• Miss Giggle

Saram: Tack!

I väntan på att min tjeja ska komma hem idag har jag sytt lite till. Det  är så sällan jag kan sitta ostörd i flera timmar och sy. Idag hann jag med mössa,halsduk och sparkdräkt. 
    Ligger i galleriet om ni är nyfikna!

Annars  har jag mest bara latat mig! Det är tilltåtet ibland va? ;-D

Svar på tråden Syjunta för gravida!