Inlägg från: Miss Giggle |Visa alla inlägg
  • Miss Giggle

Syjunta för gravida!

Den enkla versionen: brudtyll fr stoff och stil.
    Mjukt, finmaskigt. Lätt att arbeta med.

Imorgon ska jag sätta igång igen. Tänkte sy lite kjolar till min stora tjej i chockrosa m riktigt gul mudd. Passar hennes personlighet perfekt! Fyndade tre m rosa velour för några månader sen för typ 100kr, bara blivit liggande sedan dess...

• Miss Giggle

Lalla: tror jag nog. Om du inte bor nära stoff o stil så maila och fråga:)

Funderar på att sy överdrag t Ikea skötmadrassen (sen som är helt i plast). Ngn som gjort det?

• Miss Giggle

Här har då ingen bebis tittat ut ännu :( så jag hinner med en del. 
    Idag har jag sytt blöjfodral och "danse"kjol som stora dottern kallar det, dvs kjol med rejäl vidd i.
    Hon har inte sett den ännu, så ska bli skoj se hennes reaktion när hon kommer hem från förskolan nu :)

Stängt fodral

Så här ser det ut när man öppnar det

och så Hannahs dansekjol

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Miss Giggle

Lite halvdum fråga, men har ett toppennömster på pj byxor i 98/104. Nu är dottern lite större. Räcker det inte med att man lägger till lite överallt så blir det väl större storlek så att säga? Eller så enkelt är det inte?

• Miss Giggle

Jag sydde ett blöjfodral till min skötväska som jag har väldigt stor nytta av. Många vänner har beställt likadana. Jag gör mina så stora att man får ner blöjor och våtservetter i den. När man ska byta vet man direkt var allt är och inga knöliga blöjor till hjärtat. Dessutom jättenkelt att sy!

Svar på tråden Syjunta för gravida!