Inlägg från: Miss Giggle |Visa alla inlägg
  • Miss Giggle

Syjunta för gravida!

Ligger en bild i tråden ganska långt fram. Sk se om jag har kvar bilden så jag kan posta den igen!

• Miss Giggle

Memmis: jag förlängde bara i midjan så blev det baggy eller ja, jag la tyget dubbelt i midjan ( den lata lösningen)

• Miss Giggle

Är det bara jag som svär mig gul och blå när jag ska sy i mudden i benslut/ärm på
    Babykläderna? Någon som har tips? Det är så smått så det blir så svårt!

• Miss Giggle

Älskade ormen!!!!

Hämtade soff och stil katalogen igår. Så besviken på utbudet på Jersey!!! Inget som
    Föll mig i smaken.

Glädjande nog fanns det iaf lite nya mönster som jag letat efter ett tag som
    Omlottklänning och over size jacka.

• Miss Giggle

Har bestämt mig för att lära mig sticka. Men vad börjar jag med? Mössa? Vad ska jag köpa för garn och stickor då?

• Miss Giggle

Stickar nu en åremössa! Den var enkel
    Som attans att ge sig på. Kan varmt rekommenderas till nybörjare! Kommer vara varm och skön t vintern!

• Miss Giggle

Måste tipsa. Stoff och stil har ett mönster på
    En filt/påse som är fodrad m dragsko längst upp vid huvudet. Jättesmart. Man syr liksom en filt som man sedan kan sno in barnet i och fästa ihop kardborre.
    Hade jag inte redan haft 3åkpåsar hade jag sytt en. Verkar jättesmart'

• Miss Giggle

Annoz: kolla under diverse. Såg den i katalogen så vet att den finns där med. Och bland mönstren längst bak.
    Ska rota fram katalogen så kan jag säga vilket nr den har!

• Miss Giggle

Trz: vi tvättade vår dyna enl tvättrådet men den krympte! Så sy ett överdrag till den ost för att färga den är mitt tips!

• Miss Giggle

Hallonpajen: jag har sytt en sån tokenkelt! Har inget foto för det var en gåva men jag sydde i dubbelt fleece och sydde på ett kantad runt om

• Miss Giggle

Köpte en meter vaxtyg fr Stoff och Stil. Sydde 3 barnförkläden. Billigt! Vsxduken kostade 33kr/m

• Miss Giggle

Jag har sytt en One piece efter ett vanligt overall mönster, förlängde bara blixtlåset o gjorde fodrad luva. Tror iofs stoff o stil numera har ett riktigt mönster.

• Miss Giggle

Hej! Ville bara tipsa om att liandlo har en tävling på FB där man kan vinna ett presentkort på 1000 kr

Svar på tråden Syjunta för gravida!