Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Syjunta för gravida!

Favoritar tråden och återkommer. Fick en symaskin i julklapp så nu ska här pysslas inför vår lillasyster/lillebrors ankomst i mars. Har lite projekt planerade...ska pröva mig på att sy en omlottbody, en bomullsfilt, en dreggellapp och så tänkte jag pimpa upp ett badkarsskötbord jag köpte på blocket. En ny skötbädd och lite förvaringsfickor ska det så småningom bli.

• micksaan
    Miss Giggle skrev 2011-12-30 22:20:04 följande:
    Sunshined: var har du hittar mönster till dregellapp och omlottbody?
    Oj jag kommer inte ihåg. Jag googlade efter det iaf. Mönstret är på engelska, wrap around body i stl 62 i alla fall. Var nästan ett år sen jag skrev ut mönstrena/ritade de. 

Googlade lite snabbt, här hittade jag omlottbodyn;
    http://nefertaricreations.com/2010/07/18/wraparoundbody/ 
  • micksaan

Jag fick en huskvarna Viking E20 i julklapp. Är min första symaskin så hittills är jag nöjd. Inte hunnit så mycket än. :)

• micksaan

Visserligen inget åt bebisen men mina första par byxor, åt dottern. Nu vet jag att jag kan sy byxor också, så hinner nog säkert bli något par åt bebisen också.

• micksaan

Blev lite åt bebisen ikväll...

Ikväll har jag suttit vid symaskinen några timmar. Första bodyn och dreggellappen på egen hand. Dregglisen blev lite knasig i passformen även om det inte syns på bilden kanske. Ena tryckknappen var jag för snabb med så den blev fel väg dessutom.  

Ska bli en filt i samma molntyg, med helröd baksida och gröna kantband. Kanske blir imorgon om tid finns till.
  • micksaan

Skötbord före.

Skötbord efter.

Blöjförvaring av en gammal panelgardin. Samma modell som Lundmyrpåsen.
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • micksaan

Det är vaxduk med lite mer tygaktigare yta. Blev mätte och klippte ut delar för att kunna sy en dubbelvikt korg. Blev med andra ord två delar till botten, 4 delar till kortsidorna och 4 delar till långsidorna. Sydde sen ihop de som två korgar, alltså en var för sig och sen stoppade jag ihop de och sydde ihop de så det blev prickar både utåt och inåt. Sen tryckknappar så jag kan fästa korgen på stålarmen. Svårt att förklara men hoppas du hänger med. :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!