Jag ammade min son tills han var 3 månader men började sedan med ersättning och har aldrig varit lyckligare!
För mig var amningen hemsk! Jag gick aldrig ut, ville inte ha besök osv. Jag fick ångest varje gång han var hungrig, dessutom ville han äta varannan timma och ibland oftare.
Jag hatade att amma offentligt eftersom jag visade hela bröstet inför folk (har inget emot att andra gör det), kände mig inte alls bekväm i det. Jag använde amningsnapp eftersom att han inte tog bröstet annars, då fick jag först kämpa med att ha honom liggandes vid bröstet medan jag satte din den, oftast viftade han bort den så jag fick "börja om från början". När jag väl fått dit nappen så fortsatte "fighten", han viftade på armar och ben, släppte bröstet och blev sur. Så höll det på hela tiden! Jag orkade inte!
När vi var till BVC för 3-månaders vaccin så frågade min barnmorska om amningen gick bra, sa för första gången hur jag kände och hon sa att jag absolut inte ska amma om jag känner så. Till slut tog jag beslutet att bara amma honom på mornar och nätter, bara då amningen fungerade utmärkt och det var (är) en mysig stund.
Med nästa barn kommer jag försöka amma, helst utan amningsnapp då.
Det var min berättelse och jag skäms inte alls för det. Folk får tycka vad dom vill om mitt beslut, men det har fungerat bra för oss. Jag är ingen ledsen mamma som inte vågar gå utanför dörren, nu umgås jag med folk och matar glatt min son med ersättning, alla mår bra! 
Bara jag som ger ersättning i min umgängeskrets (8 stycken) och alla är mellan 20-23 år.