MattssonE skrev 2011-07-06 20:20:56 följande:
Jag ammade bara i 3 månader (fick min dotter när jag var 17) för att jag själv inte trivdes med det. Det var allmänt obehagligt. Detta kände jag redan från början, men jag ville i alla fall att hon skulle ammas några månader , men till slut kände jag mig näst intill illamående när jag skulle amma, vet ännu inte varför. Detta ledde också till att jag kände obehag av att till och med mata ur flaska. jättekonstigt, jag vet, men jag har ingen aning om varför det blev så... annars hade jag ammat längre.
tillägger även att jag i slutet försökte pumpa, men s*tan i gatan vad ont det gjorde :( det hann bli några flaskor att ställa i frysen som vi använde till att vänja henne vid flaskan, när de var slut blev det ersättning.
nu har jag bara läst TS och sista sidan, men det finns faktiskt "vuxna" människor som också slutar amma/inte ammar alls, men eftersom att de inte är tonåringar så uppmärksammas inte det på samma sätt... allt vi unga föräldrar gör uppmärksammas väldigt mycket, dock inte allt bra vi gör, bara det "dåliga", som att en del inte ammar....