Lilla My21 skrev 2011-07-06 20:31:38 följande:
Hade samma erfarenhet när jag fick första barnet.
Vi var många yngre mammor som umgicks, jag kände mig nästan som ett ufo som ammade i 1 år, de flesta gav upp efter nån månad eller dyl av olika skäl. Men många för att andra skulle kunna passa bebisen för "egentid".
Idag är jag 29 och väntar andra barnet, och jag märker stor skillnad i hur bekantskapskresten tänker och funderar ang ammning mot förra gången.
Kul att någon ville diskutera TS föresten och inte bara berätta om sig själv vilket ju är ganska orelevant för diskussionen.
Det är nog så, jag kan av egen erfarenhet säga att jag inte var JÄTTELEDSEN när amningen inte fungerade som den skulle, för det kändes skönt att veta att någon annan än jag kunde mata henne. Att gå från att vara ung och nästan helt utan ansvar (många 20-åringar har ju inte ens flyttat hemifrån än) till att vara så enormt bunden som man blir med ett tuttbarn är ett gigantiskt steg. Det är det ju såklart också även om man är 25 eller 30, men som nybliven mamma vid 20 hade jag inte en enda vän som hade barn och kunde komma med goda råd och dyl. angående amningen, så är det nog inte om man får barn vid 30.