Inlägg från: mamma till tre busungar |Visa alla inlägg
  • mamma till tre busungar

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Jackie85 skrev 2011-07-06 10:19:09 följande:
    Det va det absolut mest korkade jag har hört. Så du menar på att en person som ingår i den "sämre sociala" gruppen har större chans att få problem med amningen. Seriöst tillåt mig att gapskratta!
    Har du en annan bättre förklaring?
    straw2008 skrev 2011-07-06 18:23:15 följande:
    Flaska har inget med åldern på mamman att göra, det har ökat i alla åldrar o personligm tror jag det beror på att kvinnor är starkare nu i sin självkänsla i vågar göra som de vill. Plus att utvecklingen går frammåt, ersättningen idag är ju lika bra o i vissa fall bättre än vissa kvinnors mjölk.
    I vilka fall är själva ersättningen som sådan bättre än kvinnans mjölk (förutsatt att kvinnan ej tar ett läkemedel som är skadligt för barnet och går ut i mjölken)?
    Här och nu skrev 2011-07-06 18:32:58 följande:
    Om barnet inte blir mätt av mjölken. Den kan va för dålig på näring.
    Det är ju mycket små skillnader i bröstmjölkens näringsvärde vad jag vet och skulle den nu vara något m indre näringsrik så brukar barnet reglera detta genom att äta mer = ökad mjölkproduktion förutsatt att barnet är piggt och har en OK sugteknik. Sedan att det förekommer att amningen inte fungerar av andra orsaker 
    eller att enstaka mammor inte producerar tillräckligt stora mängder är en annan sak .
Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?