• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • cirkuspuman

Så här ser jag ut efter fyra kids, detta är min "före bild" som jag tog häromdagen för att ha något att jämföra med vid nyår då mitt första delmål förhoppningsvis är nått.

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Tullemi

Jag tror att jag ska ta ett foto en gång i månaden så att jag kan se en (ev) förändring. Jag har redan märkt att kroppen ändrats men det hade varit kul att ha bildbevis på det Att se flubber (magen) bli mindre, haha

Idag har jag köpt återhämtningsshake och även dryck att ha under träningen. Får se om det hjälper

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    cirkuspuman skrev 2011-07-18 17:58:57 följande:
    Så här ser jag ut efter fyra kids, detta är min "före bild" som jag tog häromdagen för att ha något att jämföra med vid nyår då mitt första delmål förhoppningsvis är nått.

Scnhyyyyyyyggggt!!!
  • cirkuspuman

När jag ändå är här inne och skriver så kan jag meddela att min spinning-premiär får vänta tills nästa vecka då mina ben är rätt så möra efter en spontan intervall runda idag på fm.
    Tänkte köra axlar, rygg och tricept i gymmet istället om min make behagar komma hem från golfbanan i tid  

• Shaun the sheep
    Tullemi skrev 2011-07-18 18:01:36 följande:
    Jag tror att jag ska ta ett foto en gång i månaden så att jag kan se en (ev) förändring. Jag har redan märkt att kroppen ändrats men det hade varit kul att ha bildbevis på det Att se flubber (magen) bli mindre, haha

Idag har jag köpt återhämtningsshake och även dryck att ha under träningen. Får se om det hjälper

En fråga bara: Hur mycket måste man träna för att kunna dricka återhämtningsshakes?
    Tränar man för lite så går man väl upp istället?  
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Mollly
    cirkuspuman skrev 2011-07-18 17:58:57 följande:

Det synd verkligen inte att du fått fyra barnSkrattande
  • Paradigm

Jennnyn... Fin!!

Fasiken vad snygga ni allihopa är! =)))

• Jennie med ie

Hej! Kikar in snabbt från Västkusten. Mobila bredbandet fungerar rätt kasst inomhus och ute regnar det till och från så... det blir enstaka inhopp bara

I alla fall har vi det gott här, trots mycket regn både idag och igår. Och jag låter mig inte försoffas.. Igår kväll var jag ute på en 55 minuters powerwalk i regnet, det lär vara 5,6 km (varav 2,6 km är vanliga kvällspromenadrundan och 3 km är nästan samma runda men lite längre). Här är det inte platt som i Skåne inte
    Idag körde jag överkroppsstyrka 45 minuter med hantlar, dock knappt några bröstövningar eftersom bänken jag tänkt använda var livsfarlig hehe, samt en kortare powerwalk på 30 minuter (stora varvet + några hundra meter till). Ben- och mage-styrka blir det nog på onsdag...

Maten går det än så länge bra med, trots primitiva förhållanden och begränsade matlagningsmöjligheter. Men jag lovar, det finns gott om tid för avkoppling också och utrymme för lite guldkant på mat och dryck.

Men det ska bli intressant att se vad vågen hemma säger när vi kommer hem till helgen. Vågen här vet jag inte riktigt hur den är, maken vägde samma här i morse som hemma härom dagen men jag vägde betydligt mindre här i morse än jag gjorde hemma i fredags. Så jag hoppas det är jag som gått ner, inte maken som gått upp ;)

Nu är det snart dags för grillat och gott vin!

• cirkuspuman
    Shaun the sheep skrev 2011-07-18 18:05:33 följande:
    En fråga bara: Hur mycket måste man träna för att kunna dricka återhämtningsshakes?
    Tränar man för lite så går man väl upp istället?  
    Vad är det för återhämtningsshake du köpt? 

Tack vad snälla ni ärSkäms  Självkritisk är bara förnamnet (på gott och ont) men det blri inte bättre än man gör det.
    Jag hoppas vara tillbaka i form tills nästa vår, det är mitt mål och just nu ligger jag +5 kg mot vad jag gjorde när jag blev gravid för ett år sedan. Dock har jag ingen brådis eg..barnen är bara små en gång så de går före min kropp just nu (även om det ultimata är att hinna med både barn, träning och man)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!