• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 22:32:35 följande:
    Ni var också egenföretagare va?

Visst suger det när man bara har bra mat hemma!!! Eller när man tänker kvart i nio "nej, jag behöver inte köpa någon mer mat innan affären stänger, jag klarar mig på det jag har hemma" och fem över nio kommer magen på andra tankar.

Jag funderar på att genomföra en vetenskaplig studie på hur länge man kan överleva på bara falukorv. Jag gissar på sex dygn. Jag vill gärna få igång lite vadslagning. Jag satsar 500 spänn på sex dagar.
    Ja, det är vi!

Affären stänger kl 23 här och vår närmsta småbutik har öppet till 02:00 med gratis hemkörning. Så med andra ord kan jag utan problem fixa det jag vill ha. Däremot inte falukorv. Det finns inte här.

Hahaha, den vadslagningen får du nog köra för dig själv.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 23:13:04 följande:
    Oj, jag blev lite triggerhappy på posta-knappen där. Kan ju förklara vad det betyder också.

Uttalas:

Bu pa man, jiu pa zhan.

Betyder på ett ungefär:

Var inte rädd för att gå långsamt fram, så länge du inte stannar helt.

Och ja, det lilla betyder så mycket på svenska. :-P

Så tänk på att alla steg mot målet kommer att leda dig hela vägen. Vare sig de är långa eller korta, snabba eller långsamma steg.
    Så sant så sant. Även små steg räknas och kan ge enorma effekter i långa loppet. Det är väl de små som är mest hälsosamma?
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-18 22:42:10 följande:
    Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra utan utmana sig själv men med tanke på fotona från er som inte är nöjda kanske det är tur att jag inte visat nåt foto av mig själv Mitt mål är ungefär där era före-bilder är ungefär Typ frisk och stark men inte superdeffad liksom. Å andra sidan har jag ett annat utgångsläge än många av er, jag led ju t o m fortfarande av fetma för inte så länge sen. Som sagt, jämföra för mycket
    Nej, att jämför sig gör bara att man blir deppig. Man får helt enkelt lära sig älska sig själv och göra det bästa utav det man har. Sedan finns det ju en gräns för "göra sitt bästa".
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-19 07:53:50 följande:
    Det var ingen vidare natt här. Jag somnade sent och dottern var vaken 01.30-4 sen upp vid 6.30. Så idag jag allt annat än pigg. Tredje natten som är såhär nu. Så idag blir det lugnt med all träning.
    Usch, varför är hon vaken?

(Kan ha missat tidigare inlägg...)
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-07-19 08:35:09 följande:
    Usch, varför är hon vaken?

(Kan ha missat tidigare inlägg...)
    ja du om vi visste det. Första natten var det för att hon hade drömt något troligtvis och kunde inte somna om. Men dom senaste två nätterna har jag inte en aning om varför hon inte vill sova. Vaknar hon, så har hon svårt att somna om. Inte i vanliga fall,men nu har hon tydligen börjat få det.. suck
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-19 08:36:51 följande:
    ja du om vi visste det. Första natten var det för att hon hade drömt något troligtvis och kunde inte somna om. Men dom senaste två nätterna har jag inte en aning om varför hon inte vill sova. Vaknar hon, så har hon svårt att somna om. Inte i vanliga fall,men nu har hon tydligen börjat få det.. suck
    Hur gammal är hon?

Jag har haft sådana där nätter någon gång ibland med båda barnen. Däremot brukar de vakna senare då.
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-18 21:49:24 följande:
    That's the spirit!!!
    Japp, getting there Glad
  • ETSS

Godmorgon på er, träningsfritt idag, igen *suck*
    Men i morgon blir det mage, stuss, ben. Tänk att man kan längta så efter träning Glad

• Tullemi

Idag har jag förhoppnigar om att gå till gymmet och köra styrka. Jag ska testa (efter att blivit inspirerad av er här i tråden) att öka vikter och sänka repetionerna. Iaf på arm, bröst och axel. Benen får sin träning ändå Jag vill lägga in några extra crunches också.
    Men...just nu håller mannen på att byta fasad så jag hinner väl inte till gymmet efter han har rivit klart för kvällen. Obestämd Igår höll de på till 19.30 och då var jag mitt i läggning av barn, sen var det väl 25 minuter kvar till gymmet stängde, aaargh.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Amazina

Halloj! Jag har inte varit inne så mycket på FL de senaste två veckorna. Har varit lite på semester hos släkten i Sverige och haft fullt upp nu när vi kom hem igen. Nu jobbar maken två veckor och sedan bär det av igen. Knappt lönt att packa upp väskorna!
    Under semesterveckan tränade jag bara en gång. Målet var egentligen två så det får bli skärpning inför nästa semesterresa. Då kommer målet absolut bli ett ordentligt pass varannan dag. Det var bara för mycket att göra hela tiden under veckan. Två födelsedagskalas och ett dopkalas. Lyckligtvis tänkte jag lite på vad jag stoppade i mig så det blev inte det enorma kaloriöverskottet som det annars riskerade att bli. Ett "problem" är att jag har en träningsintresserad svärmor på 60+. Var gång jag tänker bege mig ut vill hon FÖLJA MED! Ok om man ska träna ett pass eller promenera, men att springa med svärmor ger inte särskilt mycket!! Visst, det är kanske socialt och trevligt, men knappast effektiv träning...

Jag har börjat ta tag i löpningen. Jag är egentligen inte särskilt bra på att springa. Jag kan träna spinning i 90 minuter och fräsa på rejält, men när jag ska springa i 30 har jag liksom ingen lust! Mina löparmuskler är nog inte på samma nivå som konditionen och då är det bara oskönt... Men nu ska det bli fart på tösen!! Jag tänkte att jag skulle planera mina löppass istället för att bara gå ut och springa på måfå. Nu sätter jag helt sonika på mig tajtsen och sedan spriger jag tills jag tröttnar, åt det håll jag känner för. Istället ska jag försöka köra * Kort tempo, *Intervall, *Långpass med typ 3 dagars mellanrum och däremellan klämma in den vanliga träningen i form av spinning, step, areobics mm. Igår tog jag ett intervallpass. Jag värmde upp med två km jogg och sedan 1min-intervaller med räserfräser/snigel-tempo. Jag flåsade på rejält och det var jätteskönt att få springa loss!

Ikväll blir det 90 minuters spinning. Bästa och mest givande passet på hela veckan!! Man ser ut som om man stället sig i duschen med kläderna på efteråt. Totalt genomsvettig!!

Jag siktar förresten på Malmö Halvmaraton augusti 2012. Hehe... Man har då lite tid på sig att träna... Någon som ska med???

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!