• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • cirkuspuman

Det är så kul att komma in här och läsa om era dagar, peppande må jag säga!

Jag skulle köra BP igår men skulle snabbt stressa till Ikea innan och när jag sedan skulle åka därifrån så startade inte bilen Det blev alltså ingen träning igår.
    Idag kom jag knappt ur sängen för träningsvärken efter milen jag sprang i förrgår har gjort mig helt handikappad, skönt men synd då det inte blir ngn träning idag heller då

Idag får vi dessutom besök av min kompis och hennes familj som stannar tills måndag och sedan har vi dop för vår minsting på lördag så resterande vecka blir det nog inte mycket styrketränande.
    Trist men jag får ta igen det nästa vecka

Vad gör ni idag allihopa?!

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • ETSS
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:31:33 följande:
    Det är så kul att komma in här och läsa om era dagar, peppande må jag säga!

Jag skulle köra BP igår men skulle snabbt stressa till Ikea innan och när jag sedan skulle åka därifrån så startade inte bilen Det blev alltså ingen träning igår.
    Idag kom jag knappt ur sängen för träningsvärken efter milen jag sprang i förrgår har gjort mig helt handikappad, skönt men synd då det inte blir ngn träning idag heller då

Idag får vi dessutom besök av min kompis och hennes familj som stannar tills måndag och sedan har vi dop för vår minsting på lördag så resterande vecka blir det nog inte mycket styrketränande.
    Trist men jag får ta igen det nästa vecka

Vad gör ni idag allihopa?!
    Jag styrketränar mage /ben i kväll. Avundas dig som kan springa, jag får kramp och inflammation i benhinnorna om jag försöker.
    Roligt med besök och barndop Glad
  • Tullemi

Jag har varit vaken sen kl 6 då minstingen vaknade, men fy farao vad jag var trött idag. Jag kände mig så där bedövande trött som när man ska bli sjuk. Men nu 2 timmar senare så har jag vaknat till liv. Sitter här med min frukost: nat.yoghurt, apelsin, linfrö och blandade nötter.
    Funderar på att ta en vilodag från träningen, eller kanske bara ta en PW ikväll och sen komma i säng i tid.

Milea 080217 Lucas 100202
  • cirkuspuman
    ETSS skrev 2011-07-20 08:37:24 följande:
    Jag styrketränar mage /ben i kväll. Avundas dig som kan springa, jag får kramp och inflammation i benhinnorna om jag försöker.
    Roligt med besök och barndop Glad
    Kan och kan det var första löppasset efter graviditeten och just nu är det mer måste än vilja då jag lovat en kompis att springa tjejmilen  
    Det tog ju bra iaf eftersom träningsvärken i vader och lår är helt sanslös

Skönt med ben och mage - kör hårt!
  • cirkuspuman
    Tullemi skrev 2011-07-20 08:40:19 följande:
    Jag har varit vaken sen kl 6 då minstingen vaknade, men fy farao vad jag var trött idag. Jag kände mig så där bedövande trött som när man ska bli sjuk. Men nu 2 timmar senare så har jag vaknat till liv. Sitter här med min frukost: nat.yoghurt, apelsin, linfrö och blandade nötter.
    Funderar på att ta en vilodag från träningen, eller kanske bara ta en PW ikväll och sen komma i säng i tid.
    Ja det låter väl sunt vi är oxå uppe runt 05-06 på mornarna då lilleman vaknar så det blir inte så mycket sömn men jag har konstigt nog vant mig. Alla våra kids har varit morgonpigga och nu lagom tills de stora börjar sova tii kl 07 så börjar minstingen vakna tidigt istället, dåliga gener ?!
    Hoppas att du får vila lite idag! 
  • ETSS
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:53:30 följande:
    Ja det låter väl sunt vi är oxå uppe runt 05-06 på mornarna då lilleman vaknar så det blir inte så mycket sömn men jag har konstigt nog vant mig. Alla våra kids har varit morgonpigga och nu lagom tills de stora börjar sova tii kl 07 så börjar minstingen vakna tidigt istället, dåliga gener ?!
    Hoppas att du får vila lite idag! 
    Det hoppas jag med :)
  • ETSS
    cirkuspuman skrev 2011-07-20 08:49:45 följande:
    Kan och kan det var första löppasset efter graviditeten och just nu är det mer måste än vilja då jag lovat en kompis att springa tjejmilen  
    Det tog ju bra iaf eftersom träningsvärken i vader och lår är helt sanslös

Skönt med ben och mage - kör hårt!
    I will Glad
  • Mollly

åhh inatt har dottern sovit bra. Det känns så skönt, visserligen kom hon in till oss innan 5, men hon somnade om sen och sov till 7.30, då gick sambon upp med henne och jag fick sova till 9.20Skrattande

Idag blir det ingen träning tyvärr. Men ska försöka hinna med en promenad. Känner att det kryper i tränings tarmen. haha Men får hålla mig tills imon..

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-19 21:34:33 följande:
    Jag brukar blanda lingonsylt med creme fraiche, blir supergott och känns mer nyttigt
    Aldrig gjort, men värt att testa! =)
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-19 22:24:40 följande:
    Haha, nä... Amazonas bor i Schweiz... Och här har de askassa öppettider! Men vädret är rätt mycket bättre än i Sverige och livet är najs så jag är glad ändå! Saknar dock lingongrova, hallonlakritsskallar och creme fraiche med smaker. Det finns inte här...
    Me too!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!