• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-19 15:58:45 följande:
    Är det ni som har affär som stänger klockan 23, eller fattade jag fel?
    Nej, inte vi! Vi har ingen affär.

Mataffärerna här, de mindre, liknade pressbyrån fast mycket större stänger klockan 02:00 samt att de kör hem vad det du nu vill ha gratis. Du kanske beställer pasta, tvättmedel, ketchup, mjölk, frukt, så kommer de hem med det efter 20 minuter. Den stora affären liknande ICA, Willys etc stänger 23:00.
    Så dessvärre kan jag äta till klockan 02:00 om jag vill. Och då har jag inte räknat med alla restauranger här omkring som har hemkörning.
  • Amazina
    Fattig student skrev 2011-07-19 14:54:31 följande:
    Låter som ett bra upplägg Amazonas. =)

Själv blir jag genomsvettig av gympasset som du beskrev efter ett spinningpass.

Jag hade gärna hängt på ang Malmö halvmaraton, men jag bor fööör långt borta. Annars är det ju en riktigt bra kontkret mål.
    Haha, jag bor inte heller i Sverige... Tänkte checka in hos kompisar. Känns på något sätt bara tryggt att starta löparkarriären på känd mark.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-19 16:26:01 följande:
    Haha, jag bor inte heller i Sverige... Tänkte checka in hos kompisar. Känns på något sätt bara tryggt att starta löparkarriären på känd mark.
    Nej just det ja! Haha.. Du skrev ju det, att du inte bor i Sverige. *slår mig på pannan*
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-19 16:04:18 följande:
    Hur får jag motivationen att vara på topp... har tränat sedan sex år tilbaka och varit vid min målvikt och vänt. Har 7-8 kilo kvar till mitt största mål, men inget får mig att sluta vräka i mig kolhydrater. Jag blir verkligen så trött på mig själv.

Någon som har tips och råd?
    Exakt vad vräker du i dig? =)
  • Paradigm
    Nu ska jag träna!!! Wihoooo! Hehe...

Därefter blir det matlagning och städning. Sedan nattning av små troll och därefter datanördande.
    Jag längtar just nu efterfå smaska på mina körsbär som jag har köpt idag. Gott! Och så längtar jag efter att få en lugn stund utan en massa busande och svansandes efter mig.

Förresten, någon som vet hur pass nyttig lingonsylt är? Tänkte köra gröt med lingonsylt och mjölk till frukost. Har innan kört med bär, men det är så fruktansvärt dyrt här med bär. Jag har dessvärre inte förmånen att plocka bär här. Det finns seriöst inte.
  • Aprilia1977

Åh, herregud, om jag ska skriva vad jag vräker i mig så får du nog en smärre chock! Men dagligen något med socker i. Jag antar att jag är beroende..:) Men saken hör till den att jag inte tycker att det är gott. Jag tycker verkligen inte att godis är gott, när jag väl sitter där och mumsar i mig. Men i studens hetta så är det så enkelt att bara "köpa".

MItt problem är att jag har svårt att äta rätt. Jag vet hur jag ska äta, tro mig. Har matschema etc... jag vill men motivationen finns där ibland. När jag tränar är jag som bäst... då tänker jag extra mycket på vad jag stoppar i mig, men intalar mig själv att jag "förtjänar" ett och annat gott. (Sitter nästan och gråter nu när jag skriver detta, vilket "problem" jag har)....

Det är så svårt att komma till skott. Det går bitvis, jag lyckas.... för att sedan misslyckas.

Jag känner mig verkligen som ett hopplöst fall!

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-19 16:34:14 följande:
    Nu ska jag träna!!! Wihoooo! Hehe...

Därefter blir det matlagning och städning. Sedan nattning av små troll och därefter datanördande.
    Jag längtar just nu efterfå smaska på mina körsbär som jag har köpt idag. Gott! Och så längtar jag efter att få en lugn stund utan en massa busande och svansandes efter mig.

Förresten, någon som vet hur pass nyttig lingonsylt är? Tänkte köra gröt med lingonsylt och mjölk till frukost. Har innan kört med bär, men det är så fruktansvärt dyrt här med bär. Jag har dessvärre inte förmånen att plocka bär här. Det finns seriöst inte.
    Som äkta smålänning kan jag tala om att lingonsylt (eller krösamos som det egentligen heter) innehåller mer socker än lingon.

Ungefärligt innehåll:

Socker 50%
    Lingon 40%
    Vatten 10%

Nu snackar jag hemmagjord.

Kalorier och sånt får du räkna själv.
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-19 16:25:44 följande:
    Nej, inte vi! Vi har ingen affär.

Mataffärerna här, de mindre, liknade pressbyrån fast mycket större stänger klockan 02:00 samt att de kör hem vad det du nu vill ha gratis. Du kanske beställer pasta, tvättmedel, ketchup, mjölk, frukt, så kommer de hem med det efter 20 minuter. Den stora affären liknande ICA, Willys etc stänger 23:00.
    Så dessvärre kan jag äta till klockan 02:00 om jag vill. Och då har jag inte räknat med alla restauranger här omkring som har hemkörning.
    Jag vill bo där ni bor!!!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!