• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-18 20:21:18 följande:
    Vad avis jag blir på allas era magar. Kör plankan och diverse crunches, så snart, en dag har jag med en fin mageGlad
    That's the spirit!!!
  • Paradigm

Tack för alla "sparkar". Det gav effekt!

Dagens träning bestod av 4 km joggning på morgonen. Sedan 5 km löpning och 5 km cykling på kvällen. Ingen styrka tyvärr. Det hann jag inte med.

• Scratchy

Dagens träning:

Fem armhävningar medan jag värmde rester från gårdagens lunch i mikron.

Jag skyller på att jag varit förkyld. =)

• cirkuspuman
    Gryndrömmen skrev 2011-07-18 22:04:15 följande:
    Dagens träning 55 min box och 50 min promenad :)
    Duktigt
    Jennnyn skrev 2011-07-18 21:30:32 följande:
    Nu har jag kört en riktig genomkörare för axlar, bröst och triceps. Har endast kört hantelövningar, tre olika övningar per muskelgrupp 3 x 8 med så pass tunga vikter att de tre sista repetitionerna i varje övning gick på ren råvilja! Det var självklart bara en massa stora hunkar där ikväll, så jag kände mig lite löjlig där jag tog i för kung och fosterland med ungefär en tredjedel av vad de lyfte Kände blickarna i nacken om man säger så, men de hälsade glatt iallafall ha ha.

Nu blir det en väldigt sen kvällsmat, eftersom jag behöver fylla på med proteiner. Ugnsbakad lax med spenat.
     Bra jobbat
    Tullemi skrev 2011-07-18 21:09:09 följande:
    Också hemma nu efter terränglöpningen, pust. På löpbandet känns det som om jag kan springa braaa länge, men så fort jag kommer ut till denna slingan i skogen så är jag som en jädra pensionär ju, bah.
    Och nu sitter jag här och sörplar på min vidriga recovery drink, uschiameja...den var inte god, men det får gå Den heter t.o.m Female Recovery, hihi (från WNT):
    www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/female_recovery?gclid=CJXnz4XLi6oCFUUY zQodIy_8zA
    Bra kämpat
    Jag känner tvärtom..har lättare att springa ute än på löpband å andra sidan så är jag inget fan av löpning allsSkäms
    Mollly skrev 2011-07-18 20:32:47 följande:
    Hemma igen efter träningen. Gud så gött det varSkrattande Körde på lite hårdare idag, så är helt slut nu.
    Jag kommer få abstinens nästa vecka då vi är på semester och inte kan träna. Eller jo promenader kan jag ju ta, men inte lyfta skrot. haha men kroppen behöver vila ibland ocksåSkrattande
    Duktigt  Jag förstår absolut vad du menar med abstinens men en vecka går snabbt och förhoppningsvis har ni massor att göra så du slipper tänka på träningen

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 22:09:12 följande:
    Dagens träning:

Fem armhävningar medan jag värmde rester från gårdagens lunch i mikron.

Jag skyller på att jag varit förkyld. =)
    Hehe, alltid något!

Vad blev det för lunch?
  • Paradigm

Samma som mig då Circuspuman ang löpning ute vs löpband. Det blir så jäkla tradigt på löpbandet och omgivningen är densamma.
    Dessvärre kan jag inte springa ute nu. Det är 40 grader kvällstid här.

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-18 22:13:20 följande:
    Hehe, alltid något!

Vad blev det för lunch?
    Har ingen aning om vad jag åt. Jag är egenföretagare så vissa dagar kommer jag inte ihåg något om vad jag gjort utanför jobbet.

Det är därför jag behöver ett ordentligt tränings- och matschema.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-18 22:17:29 följande:
    Har ingen aning om vad jag åt. Jag är egenföretagare så vissa dagar kommer jag inte ihåg något om vad jag gjort utanför jobbet.

Det är därför jag behöver ett ordentligt tränings- och matschema.
    Känner igen det där!

Just nu är jag grymt sugen på snabbmakaroner, stek falukorv och ketchup, men dessvärre har jag bara nyttigare råvaror hemma. Attans!
  • Gryndrömmen

Sugen på makaroner? Fy fasen.. Den dagen jag blir det så får ni spärra in mig ;) för mig är pasta nödvändigt ont ;)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!