• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS

Hej på er. Jag är snuvig och jag är rädd för att jag har förhöjd kroppstemperatur. Ingen träning i kväll. Jag hoppas vid Gud att allt ska vara bra till i morgon kväll, så jag får köra mage rumpa ben, blir det ingen träning har jag lite roligt att se fram emot till i morgon kväll. Snälla alla ni, håll tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk!

• Mollly

Här blir det heller ingen träning idag. Däremot blir det till att motionera gräsklipparen liteSkrattande Nästa träning blir  Torsdag, och då med min PT.

• ETSS
    Mollly skrev 2011-07-19 18:35:59 följande:
    Här blir det heller ingen träning idag. Däremot blir det till att motionera gräsklipparen liteSkrattande Nästa träning blir  Torsdag, och då med min PT.
    Åh, har du en PT, det skulle jag med vilja ha Glad
  • Jennnyn

Sitter och laddar med lite energi innan rygg och biceps ska få sig en omgång. Idag är det jag som behöver en spark i ändan så att jag presterar bra. Känner mig seg som en kola!

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-19 19:36:20 följande:
    Sitter och laddar med lite energi innan rygg och biceps ska få sig en omgång. Idag är det jag som behöver en spark i ändan så att jag presterar bra. Känner mig seg som en kola!
    Missade sparkandet i går, så jag skickar en till dig. Det är skönt då man väl är på plats och har börjat Glad
  • Scratchy
    Jennnyn skrev 2011-07-19 19:36:20 följande:
    Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrkkk!!!
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-19 18:23:40 följande:
    Hej på er. Jag är snuvig och jag är rädd för att jag har förhöjd kroppstemperatur. Ingen träning i kväll. Jag hoppas vid Gud att allt ska vara bra till i morgon kväll, så jag får köra mage rumpa ben, blir det ingen träning har jag lite roligt att se fram emot till i morgon kväll. Snälla alla ni, håll tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk!
    Mmmmmmmmm... rumpa och ben...
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-19 19:54:08 följande:
    Mmmmmmmmm... rumpa och ben...
    HahaGlad Håll du tummarna så jag slipper bli sjuk så blir det nog bra Glad
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-19 17:29:11 följande:
    Som äkta smålänning kan jag tala om att lingonsylt (eller krösamos som det egentligen heter) innehåller mer socker än lingon.

Ungefärligt innehåll:

Socker 50%
    Lingon 40%
    Vatten 10%

Nu snackar jag hemmagjord.

Kalorier och sånt får du räkna själv.
    Fan då, det får bli en liten liten liten klick. Fast - what the hell, jag tror inte att det kommer att förstöra min träning så mycket.
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-19 16:37:29 följande:

Åh, herregud, om jag ska skriva vad jag vräker i mig så får du nog en smärre chock! Men dagligen något med socker i. Jag antar att jag är beroende..:) Men saken hör till den att jag inte tycker att det är gott. Jag tycker verkligen inte att godis är gott, när jag väl sitter där och mumsar i mig. Men i studens hetta så är det så enkelt att bara "köpa".

MItt problem är att jag har svårt att äta rätt. Jag vet hur jag ska äta, tro mig. Har matschema etc... jag vill men motivationen finns där ibland. När jag tränar är jag som bäst... då tänker jag extra mycket på vad jag stoppar i mig, men intalar mig själv att jag "förtjänar" ett och annat gott. (Sitter nästan och gråter nu när jag skriver detta, vilket "problem" jag har)....

Det är så svårt att komma till skott. Det går bitvis, jag lyckas.... för att sedan misslyckas.

Jag känner mig verkligen som ett hopplöst fall!

Att successivt ändra sina ovanor kanske vore något för dig? Att inte förbjuda. T.ex låt dig själv äta godis varje dag, men istället för 20 stycken får det bli 6 stycken, osv.
    Du kan ju också byta ut godiset mot annat gott t.ex. bär med keso och honung, chokladmose 80 % choklad (hur fasiken stavar man det?) med hallon, sockerkaka med sötningsmedel, banansmoothie med honung, yoghurtglass etc.
    Googla på nyttiga efterrätter. Finns grymt mycket gott! Men då måste man ju orka baka det också.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!