• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-18 22:19:56 följande:
    Känner igen det där!

Just nu är jag grymt sugen på snabbmakaroner, stek falukorv och ketchup, men dessvärre har jag bara nyttigare råvaror hemma. Attans!
    Ni var också egenföretagare va?

Visst suger det när man bara har bra mat hemma!!! Eller när man tänker kvart i nio "nej, jag behöver inte köpa någon mer mat innan affären stänger, jag klarar mig på det jag har hemma" och fem över nio kommer magen på andra tankar.

Jag funderar på att genomföra en vetenskaplig studie på hur länge man kan överleva på bara falukorv. Jag gissar på sex dygn. Jag vill gärna få igång lite vadslagning. Jag satsar 500 spänn på sex dagar.
  • Jennie med ie

Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra utan utmana sig själv men med tanke på fotona från er som inte är nöjda kanske det är tur att jag inte visat nåt foto av mig själv Mitt mål är ungefär där era före-bilder är ungefär Typ frisk och stark men inte superdeffad liksom. Å andra sidan har jag ett annat utgångsläge än många av er, jag led ju t o m fortfarande av fetma för inte så länge sen. Som sagt, jämföra för mycket

• Scratchy
    Mollly skrev 2011-07-18 22:37:21 följande:
    Nehe nu är det dags att sova för min del. Bäst att lägga sig i tid ifall dottern skulle sova dåligt även inatt..
    Natti
    Jag håller en tumme här i Jönköping för att dottern ska somna.
  • Scratchy
    Jennie med ie skrev 2011-07-18 22:42:10 följande:
    Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra utan utmana sig själv men med tanke på fotona från er som inte är nöjda kanske det är tur att jag inte visat nåt foto av mig själv Mitt mål är ungefär där era före-bilder är ungefär Typ frisk och stark men inte superdeffad liksom. Å andra sidan har jag ett annat utgångsläge än många av er, jag led ju t o m fortfarande av fetma för inte så länge sen. Som sagt, jämföra för mycket
    När jag pluggade kinesiska lärde jag mig ett ordspråk som är till väldigt mycket hjälp när man har långsiktiga mål:

不怕慢就怕站.

• Scratchy

Oj, jag blev lite triggerhappy på posta-knappen där. Kan ju förklara vad det betyder också.

Uttalas:

Bu pa man, jiu pa zhan.

Betyder på ett ungefär:

Var inte rädd för att gå långsamt fram, så länge du inte stannar helt.

Och ja, det lilla betyder så mycket på svenska. :-P

Så tänk på att alla steg mot målet kommer att leda dig hela vägen. Vare sig de är långa eller korta, snabba eller långsamma steg.

• Jennnyn
    Jennie med ie skrev 2011-07-18 22:42:10 följande:
    Nej, det är så lätt att man börjar jämföra sig med andra. Alla har vi ju olika utgångslägen och mål, men det viktigaste är att utgå från sig själv. Att ha gått ner så mycket som du gjort är verkligen inte dåligt. Jag vet bara hur jag kämpade för att gå ner mina 15 kg och att tänka sig att gå ner nästan dubbelt så mycket måste kräva en grym disciplin!
  • Mollly

Det var ingen vidare natt här. Jag somnade sent och dottern var vaken 01.30-4 sen upp vid 6.30. Så idag jag allt annat än pigg. Tredje natten som är såhär nu. Så idag blir det lugnt med all träning.

• Paradigm

God morgon! Nu lutar det snart mot morgonjoggning för min del! =))

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!