• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • godisgrisen

Jag tränar bara hemma just för att kunna träna när jag vill, barnen får leka eller se på film under tiden

Visst har inte lika mycket utrustning som ett gym, men för en glad amatör  och nybörjare funkar det superbra.

Hoppar över morgonpromenaden idag, för det verkligen vräker ner regn....suck. Hoppas det lättar under dagen så jag kan gå senare.

Har ont i ryggen igår efter gårdagens trädgårdsarbete, få se om jag fixar dagens armar/axlar/rygg träning som jag planerat, annars får  det vänta tills det blivit bättre. Ibland går det att träna bort ryggvärk, och ibland gäller vila.....

• Paradigm

Nu är det dags att utöka träningen för mig genom joggning varje morgon (5 ggr i veckan) på tom mage. Sprang imorse 4 km på en halvtimme. Lugnt och skönt tempo. Ikväll blir det ett intensivare träningspass. Frukosten bestod av yoghurt naturell (alltid hög fetthalt) med osockrade fullkornsflingor toppade med valnötter samt ett glas juice till. Snart är det dags för mellanmål, vilket lutar mot keso, finnscrisp och äggvita.

• Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-07-18 09:38:29 följande:
    Jag tränar bara hemma just för att kunna träna när jag vill, barnen får leka eller se på film under tiden

Visst har inte lika mycket utrustning som ett gym, men för en glad amatör  och nybörjare funkar det superbra.

Hoppar över morgonpromenaden idag, för det verkligen vräker ner regn....suck. Hoppas det lättar under dagen så jag kan gå senare.

Har ont i ryggen igår efter gårdagens trädgårdsarbete, få se om jag fixar dagens armar/axlar/rygg träning som jag planerat, annars får  det vänta tills det blivit bättre. Ibland går det att träna bort ryggvärk, och ibland gäller vila.....
    Har du läst bloggen där hon bara har tränat hemma och korta intensiva pass på 20 minuter?

Här är bloggen: blogg.mama.nu/olgas-blogg/2011/07/13/1-5-ars-skillnad/
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-18 06:54:48 följande:
    Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll Glad !

Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...

Ha en fin måndag, alla träningsnördar!  
    Jag tycker inte att du ska låta ditt ex förstöra mer för dig. Försök att bilda en ny positiv bild av gymmet genom att besöka den och få nya fina erfarenheter. Du kanske kan ta med dig någon vän?
  • godisgrisen
    Fattig student skrev 2011-07-18 11:26:42 följande:
    Har du läst bloggen där hon bara har tränat hemma och korta intensiva pass på 20 minuter?

Här är bloggen: blogg.mama.nu/olgas-blogg/2011/07/13/1-5-ars-.../
    japp, läser hennes blogg dagligen

Har kört en halvtimmes överkropp nu, dax för lunch och sen får vi se om det blir en promenad till kvällen eller inte....
  • Tullemi

Synd att man inte har samma typ av hud som blogg-Olga har Obestämd. Huden på min mage vill inte riktigt dra ihop sig så fint tyvärr. Hur gammal är hon?

Milea 080217 Lucas 100202
  • godisgrisen
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:20:57 följande:
    Synd att man inte har samma typ av hud som blogg-Olga har Obestämd. Huden på min mage vill inte riktigt dra ihop sig så fint tyvärr. Hur gammal är hon?
    Nej, inte min heller plus att jag har massor med bristningar.......

Men skit samma, hängande hud syns inte så mycket genom kläderna om man bara får bort det envisa magfettet 
  • Tullemi

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Shaun the sheep
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.
    Tycker du såg jättebra ut Hade jag sett ut sådär hade jag blivit religiös och tackat Gud dagligen! :) 
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • godisgrisen
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Har två barn, 8 och 5 år, har tränat sporadiskt senaste året kanske, innan dess så var det bara promenader med tanke på viktminskning som gällde. Det är först nu som jag insett att jag inte vill vara smal utan muskulös Muskler är snyggare än att vara ett benrangel

Min mage ser ut ungefär som din, med skillnaden att mitt magfett samlas mitt fram och inte på sidorna, inte snyggt alls att ha värsta putmagen Hade hellre haft på sidan istället...tänk att man aldrig blir nöjd med har man har det, utan tycker andra har det bättre.....
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!