• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn

Hej på er! Sitter här och skäms över hur ohälsosam jag varit sista dagarna. Det har inte blivit ett enda träningspass på flera dagar. Jag har istället passat på att umgås i stort sätt konstant med en nära vän som flyttar 50 mil för att starta upp ett gym där hon kommer vara platschef och chefsinstruktör. Det är tråkigt att en av ens absolut bästa vänner och som dessutom hjälpt mig otroligt mycket i min träning flyttar. Men får man en sådan möjlighet som hon fått är det ju egentligen inget att tveka över.

I förrgår glassade vi på stranden och frossade sedan i tacos och glass. Igår var vi ute och partajade rejält! Med andra ord mår jag som jag förtjänar idag och jag kan knappt minnas när jag varit så bakfull senast! Dock hade vi en otroligt rolig kväll och dansade i flera timmar. Man får ju se det som lite träning, ha ha. De körde mycket latino på ena dansgolvet och eftersom vi har dansat en hel del sumba tillsammans tidigare blev det ju såklart lite sumba-moves. Sedan hur det såg ut är nog en annan femma, iallafall för min del. Själv är hon sumba-instruktör, så hon har ju det i kroppen kan man säga  Mår riktigt kasst idag och har inte fått i mig något alls i stort sätt. Nu blir det någon onyttig hämtmat, eftersom min kropp skriker efter något fett och flottigt

Känner jag mig piggare senare ikväll får det bli ett träningspass, men är jag så här skakig och matt i kroppen lär det nog inte göra så mycket nytta.

Nästa vecka är det stenhård disciplin som gäller!! Körde visserligen tre träningspass samt ett ridpass i början av denna vecka, men efter flera dagars slarv känner jag mig riktigt kass...

• godisgrisen
    Jennnyn skrev 2011-07-17 18:02:12 följande:
    Hej på er! Sitter här och skäms över hur ohälsosam jag varit sista dagarna. Det har inte blivit ett enda träningspass på flera dagar. Jag har istället passat på att umgås i stort sätt konstant med en nära vän som flyttar 50 mil för att starta upp ett gym där hon kommer vara platschef och chefsinstruktör. Det är tråkigt att en av ens absolut bästa vänner och som dessutom hjälpt mig otroligt mycket i min träning flyttar. Men får man en sådan möjlighet som hon fått är det ju egentligen inget att tveka över.

I förrgår glassade vi på stranden och frossade sedan i tacos och glass. Igår var vi ute och partajade rejält! Med andra ord mår jag som jag förtjänar idag och jag kan knappt minnas när jag varit så bakfull senast! Dock hade vi en otroligt rolig kväll och dansade i flera timmar. Man får ju se det som lite träning, ha ha. De körde mycket latino på ena dansgolvet och eftersom vi har dansat en hel del sumba tillsammans tidigare blev det ju såklart lite sumba-moves. Sedan hur det såg ut är nog en annan femma, iallafall för min del. Själv är hon sumba-instruktör, så hon har ju det i kroppen kan man säga  Mår riktigt kasst idag och har inte fått i mig något alls i stort sätt. Nu blir det någon onyttig hämtmat, eftersom min kropp skriker efter något fett och flottigt

Känner jag mig piggare senare ikväll får det bli ett träningspass, men är jag så här skakig och matt i kroppen lär det nog inte göra så mycket nytta.

Nästa vecka är det stenhård disciplin som gäller!! Körde visserligen tre träningspass samt ett ridpass i början av denna vecka, men efter flera dagars slarv känner jag mig riktigt kass...
    Ta det lugnt idag, kroppen har fullt upp med att ta hand om gårdagen....en lugn promenad så kör vi gärnet nästa vecka
  • godisgrisen

Jag har kört på hårt denna vecka, morgonpromenader före frukost 5/7 mornar och igår styrketräning följt av promenad....Supernöjd men känner mig lite sliten så nästa vecka gäller diciplin att gå ut trots att sängen lockar.

Jag VET ju att det känns skönare efteråt ju, och att jag behöver promenaderna för att förbränna det jag intar senare (vin, god mat....)

Har även en brutal träningsvärk på insidan av låren efter gårdagens utfall....skönt men smärtsamt

• Jennnyn
    godisgrisen skrev 2011-07-17 21:06:42 följande:

Jag har kört på hårt denna vecka, morgonpromenader före frukost 5/7 mornar och igår styrketräning följt av promenad....Supernöjd men känner mig lite sliten så nästa vecka gäller diciplin att gå ut trots att sängen lockar.

Jag VET ju att det känns skönare efteråt ju, och att jag behöver promenaderna för att förbränna det jag intar senare (vin, god mat....)

Har även en brutal träningsvärk på insidan av låren efter gårdagens utfall....skönt men smärtsamt

Morgonpromenader är något jag är dålig på, förutom en kort morgonrunda med hunden innan jobbet. Däremot blir det längre kvällspromenader flera gånger i veckan, eller åtminstone när jag har hunden. Har "gemensam vårdnad" av hunden med min mamma nämligen, nu när både jag och hon är ensamstående. Då passar det bra att ha honom varannan vecka.

Är överhuvudtaget en kvällsmänniska när det gäller träning. Det är då jag har som mest energi! Är riktigt morgontrött
  • Tullemi

Åh, tänk om man kunde träna när man ville...lyx Tungan ute. Nästan all min tid styrs av mina små barn, vilket visserligen är självvalt eftersom jag valt att få dem men ibland önskar man att det vore lite enklare att komma iväg.....
    Idag fick vi oväntat besök och då blev det fikabröd på bordet och jag var ju tvungen att ta TVÅ bitar, ojojoj.

Milea 080217 Lucas 100202
  • cirkuspuman
    Tullemi skrev 2011-07-17 21:57:30 följande:
    Åh, tänk om man kunde träna när man ville...lyx Tungan ute. Nästan all min tid styrs av mina små barn, vilket visserligen är självvalt eftersom jag valt att få dem men ibland önskar man att det vore lite enklare att komma iväg.....
    Idag fick vi oväntat besök och då blev det fikabröd på bordet och jag var ju tvungen att ta TVÅ bitar, ojojoj.
    Precis samma sak här hur många kids har du?
    När jag jobbade så tränade jag alltid på gymmet vi har på jobbet tidigt på mornarna men nu när jag är mammaledig igen är det knepigt att hitta tid för träning. (jag tränar bäst på morgonen)
    Mitt mål är fyra pass per vecka, en tre-split samt en dag kondition men vi får se hur det går Innan denna mammaledighet tränade jag 5-6 pass per vecka och var nöjd både fysiskt och psykiskt med det, nu försöker jag tänka annorlunda och att det får ta lite tid att komma tillbaka men det är svårt. Man vill ju så mycket hela tiden  
    Jag hoppas att genom denna grupp få lite extra pepp att orka åka iväg på kvällarna
    Idag har jag iaf hunnit med ett ben, axlar och mage pass och i morgon tänkte jag testa spinning för första gången jag har bara provat bodypump och crosstraining när det kommer till passdelen men i morgon ska jag ge spinning en chans. 
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Tullemi

Jag har två illbattingar: 3,5 år resp 1,5 år. Gymmet har dessutom pissiga sommartider, plus att jag har en man som jobbar mellan kl 06-17 månd-fred....prfffff.

Milea 080217 Lucas 100202
  • cirkuspuman
    Tullemi skrev 2011-07-17 22:25:56 följande:
    Jag har två illbattingar: 3,5 år resp 1,5 år. Gymmet har dessutom pissiga sommartider, plus att jag har en man som jobbar mellan kl 06-17 månd-fred....prfffff.
    Jag känner igen det där men men...de blir stora snabbt och sedan är det fritt fram att träna när man vill
    Vi får försöka leva i nuet och göra det bästa av situationen, skönt att det finns någon mer i samma sits tycker jag *s* 
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Gryndrömmen

Du måste ge spinning fler än en chans, jag hatade det första gången jag gick men nu är jag förälskad :)

• Paradigm

Sådär ja... nu sitter man här efter ett hårt träningspass och degar framför datorn.

Träningen bestod av 6 km löpning, 30 minuter samt 10 km cykling, 20 minuter + 45 minuters styrketräning.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!