• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Scratchy
    Tullemi skrev 2011-07-16 20:44:02 följande:
    Ja, vi tog det sista igår kväll
    Ajaj... låt inte för många här på fl få reda på det. Då kommer de att hacka ner dig för att du är så oförutseende som förälder. Förstår du vilka men dina barn kommer att få på grund av att du inte har flyllt på kloroform-förrådet i tid? Du får ge dem dubbel dos hela veckan så att de får sova ordentligt.

Kan de inte följa med och power-walka så att de blir trötta? Eller är de för småa?
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:35:16 följande:
    Nayz...

... jag är lite förvirrad som vanligt. Man hör ju ofta att man bara kan lägga på sig 1-2 kilo muskler på ett år. Men då räknar man bara själva muskelproteinet eller nåt sånt va? Vågen kommer att visa typ dubbelt så mycket eftersom musklerna binder massa andra ämnen. Rätt?
    Jag skulle säga 4-5 kilo för en som är medeltränad och 2-3 kilo för den som ligger på en mer avancerad nivå.
    Du kan läsa mer om det här: traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/

Men nu snackar vi i ren muskelmassa.
  • Gunsan75

Gav mig på ett pass med cykeln idag, men efter lite över 10km började mitt knä värka   Fick ju såå ont sista 100km av Vätternrundan och har haft problem med cykling sedan dess. Antar att jag får fortsätta att ta det lugnt med cyklingen.
    Blev bara 33km tack vare detta, men mer än att inte göra ngt alls.
    I morgon blir det ett pass Bodystep som omväxling, säkert 1 år sedan sist.

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 21:08:44 följande:
    Jag skulle säga 4-5 kilo för en som är medeltränad och 2-3 kilo för den som ligger på en mer avancerad nivå.
    Du kan läsa mer om det här: traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det.../

Men nu snackar vi i ren muskelmassa.
    Du är som ett levande uppslagsverk.

Så det är den rena muskelmassan, Är den smutsiga muskelmassan lika stor eller större än den rena?
  • Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-16 22:04:35 följande:
    Gav mig på ett pass med cykeln idag, men efter lite över 10km började mitt knä värka   Fick ju såå ont sista 100km av Vätternrundan och har haft problem med cykling sedan dess. Antar att jag får fortsätta att ta det lugnt med cyklingen.
    Blev bara 33km tack vare detta, men mer än att inte göra ngt alls.
    I morgon blir det ett pass Bodystep som omväxling, säkert 1 år sedan sist.
    Bara 33 km?
    Om det är bara 33 km så förstår jag att din kropp tar stryk.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 22:09:20 följande:
    Du är som ett levande uppslagsverk.

Så det är den rena muskelmassan, Är den smutsiga muskelmassan lika stor eller större än den rena?
    Ja, vi talar nu om enbart muskelmassa. Muskler binder ju t.ex. vätska som också leder till viktuppgång och gör att man ser större ut.
  • Gunsan75

På cykel är inte 3 mil särskilt långt Det är trots allt bara lite över 1 timmes träning.... Men det ser nog mer ut när man skriver i km i stället för mil

Ett normalt spinningpass på 1 timme säger man ju att man "cyklar" 3 mil..

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 23:03:47 följande:
    Ja, vi talar nu om enbart muskelmassa. Muskler binder ju t.ex. vätska som också leder till viktuppgång och gör att man ser större ut.
    Det här blir ju bara bättre och bättre.  Nu är det bara att göra jobbet också. Ska bara vänta ut min förkylning så är jag igång som en kollibri sen.
  • Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-16 23:05:14 följande:
    På cykel är inte 3 mil särskilt långt Det är trots allt bara lite över 1 timmes träning.... Men det ser nog mer ut när man skriver i km i stället för mil

Ett normalt spinningpass på 1 timme säger man ju att man "cyklar" 3 mil..
    Nej, det kanske inte är så långt. Tänker nu själv hur långt jag cyklar. Jag brukar cykla 1 mil på 20 minuter efter en löpningspass, men att cykla 3 mil på en timme är faktiskt bra. Det tycker jag! Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!