Inlägg från: Gunsan75 |Visa alla inlägg
  • Gunsan75

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej.. Har också läst här ett tag, men hänger mest i löpartråden.

För mig har träningen blivit en livsstil och jag bara älskar när det är semester för då kan man ju träna så ofta man orkar och vill
    Man kan ge sig iväg på ett morgonpass och sedan har man resten av dagen att ägna åt familjen. (ett litet tips till er som tror att ni inte kommer träna på semestern)..

Givetvis ska man känna att man är ledig också...

Kämpa på alla ni duktiga

• Gunsan75

JIPPIE.
    Igår simmade jag Vansbrosimningen och i och med att jag klarade det så har jag numera gjort En Svensk Klassiker
    Hur kul som helst så det blir nog en till
    Värst måste jag säga var skidåkningen.. Enklast helt klart simningen.

• Gunsan75

Var ut med väninnan på ett lättare löppass nu i kväll då vi konstaterade att det var vårt första träningspass på vår väg mot klassiker nr 2
    Superkul ju, kan rekommendera det som mål för träningen.

• Gunsan75

En bra träningsdag.
    Morgonjogg 3,3 km i 5 minuterstempo följt av powerwalk 2,2km.
    Till kvällen ett triathlonpass för första gången, var kul men jobbigt. Fick simma i höga vågor= läskigt. Men så ruskigt nöjd man blir när man springer över mållinjen.
    I morgon blir det vilodag och långpass löpning på torsdag

• Gunsan75

Körde ett pass löpning i kuperad terräng igår, 13km blev det. Nu är jag precis hemkommen från gymmet där det blev ett pass på 75 minuter. Känns bra.
    Tanken är långpass löpning i morgon, minst en halvmara om min löparkompis kan.. Har så svårt att löpa längre sträckor själv.
    Min backup om hon ställer in i morgon är nog att köra intervaller.

• Gunsan75

Kuperat tycker jag är så mycket roligare än att springa på platten, man får naturliga växlingar. Där jag sprang är det dessutom underbar natur och man har utsikt över mälaren på många ställen efter spåret.

Jag har ju precis gjort en svensk klassiker med målet att bara utföra den och nu har jag påbörjat träningen för klassiker nr2 där jag ska försöka prestera i stället. Kanske inte några fantasitider, men att slå mina egna tider jag gjort under året.

All träning är ju bra träning

• Gunsan75

Precis man vill se sina egna förbättringar och sporras av dem

• Gunsan75

Gav mig på ett pass med cykeln idag, men efter lite över 10km började mitt knä värka   Fick ju såå ont sista 100km av Vätternrundan och har haft problem med cykling sedan dess. Antar att jag får fortsätta att ta det lugnt med cyklingen.
    Blev bara 33km tack vare detta, men mer än att inte göra ngt alls.
    I morgon blir det ett pass Bodystep som omväxling, säkert 1 år sedan sist.

• Gunsan75

På cykel är inte 3 mil särskilt långt Det är trots allt bara lite över 1 timmes träning.... Men det ser nog mer ut när man skriver i km i stället för mil

Ett normalt spinningpass på 1 timme säger man ju att man "cyklar" 3 mil..

• Gunsan75

Har idag avklarat ett pass på 101km på cykeln. Inte så fort, men jag är så glad att jag klarade det eftersom mitt höger knä har strulat sedan Vättern runt. Hade bara lite känningar idag. GLAD

Nu får cykeln vila några dagar för lite löpträning i stället.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!