• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 19:46:42 följande:
    5 kilo är högst realistiskt.

"Just nu är jag 190 cm lång och väger 78 kg. 27 år gammal. Kort mörkt hår och blå ögon. Singel... haha!!!"

Är till och med mer realistiskt?
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:15:59 följande:
    Är till och med mer realistiskt?
    Nu fattar jag inte. Skrattande
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-07-16 20:03:49 följande:

Har haft en kanonbra dag idag, först 40 min styrketräning som avslutades med 45 min powerwalk, och nu på kvällen har jag städat nästan hela huset också

Har skött maten också, bara smakat några godisar ur barnens påse, sitter här med ett glas rött och väntar på att maten ska bli klar........köttfärsbiffar och ugnsrostade grönsaker

Låter som en härlig lördagskväll.
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 20:22:03 följande:
    Nu fattar jag inte. Skrattande
    Om fem kilo är högst realistiskt, menar du då att även mer än fem kilo kan vara realistiskt? Som sex.

• Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:25:06 följande:
    Om fem kilo är högst realistiskt, menar du då att även mer än fem kilo kan vara realistiskt? Som sex.

Jaha, jag tror att du kan gå upp mer än 5 kilo. Du är ju lång. Lassa på med massa protein och kör tunga vikter få repetitioner så tror jag att du kommer att få snabba resultat.
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 20:31:39 följande:
    Jaha, jag tror att du kan gå upp mer än 5 kilo. Du är ju lång. Lassa på med massa protein och kör tunga vikter få repetitioner så tror jag att du kommer att få snabba resultat.
    Nayz...

... jag är lite förvirrad som vanligt. Man hör ju ofta att man bara kan lägga på sig 1-2 kilo muskler på ett år. Men då räknar man bara själva muskelproteinet eller nåt sånt va? Vågen kommer att visa typ dubbelt så mycket eftersom musklerna binder massa andra ämnen. Rätt?
  • Tullemi

Naaaj, min kvälls-powerwalk uteblir . 2 ungar som inte vill sova så det blir till att stanna hemma och kämpa med dem istället. Jag tar mig ut imorgon (hoppas jag innerligt).

Milea 080217 Lucas 100202
  • Scratchy
    Tullemi skrev 2011-07-16 20:40:05 följande:
    Naaaj, min kvälls-powerwalk uteblir . 2 ungar som inte vill sova så det blir till att stanna hemma och kämpa med dem istället. Jag tar mig ut imorgon (hoppas jag innerligt).
    Har ni slut på kloroform?
  • Tullemi
    Scratchy skrev 2011-07-16 20:42:06 följande:
    Har ni slut på kloroform?
    Ja, vi tog det sista igår kväll
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly

åh nice tråd. Hoppar in här. Skrattande HAr nyligen börjat träna lite hårdare. Eller mer fokus på att bygga muskler kanske man ska säga..
    Skulle behöva lite tips hur vad och hur man ska äta. Ja nyttigt vet jag ju, men lite tips på recept och annat smått och gått Skrattande

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!