• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

ÄNTLIGEN, efter 5 dagars uppehåll, kom jag iväg till gymmet . Det började trögt på uppvärmningen och modet föll en aning, men sen släppte det och det blev helkropp styrka följt av 45 minuter på löpbandet. Nöööjd! Jag ska se om jag kan klämma in en powerwalk ikväll också.

Nu blir det lite mat: apelsin med naturell yoghurt, linfrön och blandade nötter.

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-16 10:38:37 följande:
    Snart beger jag mig iväg för att träna. Det blev inget igår. Fullt upp med flyttning!
    Jamen det är då ett träningspass att flytta Glad Nytt boende?
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-15 19:06:11 följande:
    Skippa lite kolhydrater (mindre bröd, pasta, potatis ris) och lassa på med proteiner och fett så får du det mest nödvändiga om du inte har så stor aptit. Måste säga att jag är lite avis, själv äter jag som ett helt gäng skogshuggare :)

Då kan vi vara avis på varandra. Jag skulle gärna kunna äta som en skogshuggare. Kanske går det att träna upp den förmågan också. Gå på mat-gym... =)

• Scratchy
    Thomas 66 skrev 2011-07-15 19:56:10 följande:
    Köp en mixer och blanda lite protein drinkar ca 2 gram per kg kroppsvikt per dag, men du behöver kolhydrater och fett med. Kör kolisar under dagen  med protein och fett och mest fett protein på kvällen. Sen behöver du snabba kolisar och protein innan och efter träning.Så det här med när var och hur man ska äta beror ju lite på när man tränar
    Jag kör nog med den mixern jag redan har. =P

Så det är proteinet som ska prioriteras för muskelviktökning och kolhydraterna ska finnas med för att det alltid ska finnas energi. Har jag fattat det rätt?
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 10:38:37 följande:
    Snart beger jag mig iväg för att träna. Det blev inget igår. Fullt upp med flyttning!
    Tumme upp från Scratchy!!!
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-16 12:50:06 följande:

Då kan vi vara avis på varandra. Jag skulle gärna kunna äta som en skogshuggare. Kanske går det att träna upp den förmågan också. Gå på mat-gym... =)

Hi hi, på matgym skulle jag vara proffsinstruktör Glad
    Vet du det är pinsamt ibland hur en rätt liten kropp kan fylla på så mycket mat, måste ha varit fågel i ett tidigare liv
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-16 12:59:29 följande:
    Hi hi, på matgym skulle jag vara proffsinstruktör Glad
    Vet du det är pinsamt ibland hur en rätt liten kropp kan fylla på så mycket mat, måste ha varit fågel i ett tidigare liv
    Haha!!! Du kanske svalde ett svart hål när du var liten. Småbarn äter ju lite vad som helst under den orala fasen. =D

Maten jag äter fördelas på längden. Är 190 cm lång och har en magsäck anpassad för någon på 150.

Bra proteinkällor är typ kött, fisk, ägg?
  • Scratchy
    Gryndrömmen skrev 2011-07-16 13:05:30 följande:
    Scratchy: du har fattat det rätt :)
    ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN HAR JAG FATTAT NÅGOT RÄTT!!!

Nu är det bara det svåra kvar. Att ta tag i livet. Det var så lätt förr, innan jag blev sjuk. Jag bara åt en massa och tränade en massa och allt gick automatiskt. =)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!