• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Shaun the sheep

Fellow träningsnördar, nu behöver jag er hjälp igen!

Har en bekant som ska sälja alla sina träningsredskap. Hon frågade om jag var intresserad av crosstrainer eller motionscykel - vilket är bäst? Vilka är skillnaderna och vilka är era erfarenheter? Jag älskar ju cykling, men jag vill ändå höra om någon har provat båda och om ni har några andra åsikter :)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Gryndrömmen

Jag tycker bäst om crosstrainer :) tycker jag får med hela kroppen på den eftersom man rör armarna :)

• Jennie med ie
    Shaun the sheep skrev 2011-07-15 20:30:45 följande:
    Fellow träningsnördar, nu behöver jag er hjälp igen!

Har en bekant som ska sälja alla sina träningsredskap. Hon frågade om jag var intresserad av crosstrainer eller motionscykel - vilket är bäst? Vilka är skillnaderna och vilka är era erfarenheter? Jag älskar ju cykling, men jag vill ändå höra om någon har provat båda och om ni har några andra åsikter :)
    Jag säger också crosstrainer om man måste välja en av dem. 1: crosstrainer. 2: löpband. 3: roddmaskin. 4: motionscykel På crosstrainern får då med även rygg och bål och sådär, och du kan ändå välja intervaller t ex om du vill ha högre intensitet. Cyklingen kan du ju lätt överföra till "verkligheten", med en vanlig cykel...
  • Gryndrömmen

Exakt, en på gymmet sa att man ska tänka på att ha magen spänd under hela crosstrainerpasset :)

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-15 18:54:57 följande:
    Hemmagjord coleslaw eller avocado och tomatröra med löksalt, vi får se, FinnCrisp är garanterat Glad
    Det där lät ju riktigt gott! Det lär jag kopiera!
  • ETSS

Godmorgon på er. Utomhusträning idag och på förmiddagstid och jag misstänker regn snart. Tur det finns kläder :)

• Shaun the sheep

Tack för alla svar!

Det jag är lite tveksam till gällande crosstrainer är att de låter rätt högt, om man inte köper supermodellerna.. Och den som det gäller nu är inte en sån dyr, utan den kostade kanske 2000 ny. Jag vet inte, det är svårt. 

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Paradigm

Snart beger jag mig iväg för att träna. Det blev inget igår. Fullt upp med flyttning!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!