• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS

Det lär väl vara dags att bege sig snart, tack för er hjälp och feedback idag {#emotions_dlg.flower}

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-14 16:13:12 följande:
    Till er som vill börja köra mer med fria vikter rekommenderar jag starkt att gå in på www.ast-ss.se. Det är en jättebra sida där man kan få en massa värdefulla tips, färdiga träningsprogram m.m. Under fliken "träning" finns bra information som kan vara värt att läsa. Eller klicka direkt på ---->  www.ast-ss.se/html/page.asp?id=28 för att söka på de olika muskelgrupperna med utförlig information om olika övningar och hur de skall utföras!
  • Gryndrömmen

Lycka till på träningen!! :)

Själv sitter jag och försöker peppa mig inför imorgon då jag måste gå på ett gym i en annan stad där jag inte brukar gå :) nervös!!!

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-14 17:06:07 följande:
    Lycka till på träningen!! :)

Själv sitter jag och försöker peppa mig inför imorgon då jag måste gå på ett gym i en annan stad där jag inte brukar gå :) nervös!!!
    Tack :) Det kändes allt lite nervöst här också, det var bara andra gången. Men överkropp och rygg är tränade, det fanns en semestervikarie där som visade mig lite. Dock ville han inte släppa mig på fria vikter än så det blev maskiner. De gamla takterna från förr sitter trots allt i och roligt är det :)
    I morgon blir det mage och ben. Sen en dags vila, sen om igen, eller om jag ska köra allt med en dags vila emellan kanske, de har stängt lördagar så jag måste hur som helst dit i morgon.
    Nu blir det något onyttigt och Dexter, i morgon troligen FinnCrisp och Dexter Glad
  • OnMyWay
    mandie skrev 2011-07-14 20:18:25 följande:
    Åh ja kettlebelles är jag åxå supernyfiken på!
    känns som något man lätt skulle kunna ha hemma dom dagarna man inte är på gymmet. Men låter så komplicerat med alla olika övningar.
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Jennnyn
    OnMyWay skrev 2011-07-14 20:01:58 följande:
    någon med erfarenhet av kettlebelles?
    Jag har testat kettlebells, då vi har sådana grupp-pass på gymmet. Det handlar mycket om teknik och det kan vara lite knepigt att få in tekniken de första gångerna. Nu kan jag inte påstå att jag är van vid kettlebells eftersom jag bara testat det ett par gånger, men jag upplevde att det var en jäkligt effektiv träning som framförallt tog i benen och nedre delen av ryggen. Det gäller att inte använda armarna för mycket när man svingar klotet, utan att ta i ordentligt med benen. Däremot kan man göra effektiva biceps och tricepsövningar och axelpressar med kettlebells. I det stora hela skulle jag nog säga att det är en bra träningsform, såvida man vet hur övningarna ska utföras. Jag har själv planer på att gå lite oftare just på dessa pass för att lära mig såpass att jag kan använda mig av kettlebells i min övriga gymträning, då det finns sådana att tillgå uppe på gymmet.
  • Jennie med ie

Hittills håller jag planeringen för veckan Powerwalk 60 minuter blev det idag, mellan två regnskurar Imorgon är planen att sticka till gymet på eftermiddagen, maken slutar tidigt och går sen på semester så kvällen ska hållas fri

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!