• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-14 12:14:28 följande:
    Efter träningen blev det en banansmoothie och FinnCrisp med äggvita och philadelphiaost. Vad äter ni efter träningen?
    Tyvärr mest onyttiga saker men inte så mycket. Ibland slänger jag in en och annan banan :) Jag har faktiskt fått sug efter FinnCrisp sedan jag började vara på den här tråden, dessutom låter efterträninsmaten som poesi då du beskriver vad du äter. Brie måste funka fint till FinnCrisp?
  • Jennie med ie
    Efter träningen blev det en banansmoothie och FinnCrisp med äggvita och philadelphiaost. Vad äter ni efter träningen?
    Nån färdig recoverybar eller recoverydrink.
    Egen smoothie med bl a banan, kvarg och mjölk.
    Frukt och nötter/rostade bönor.
    Oststavar och frukt (vindruvor t ex).
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-14 12:21:08 följande:
    Tyvärr mest onyttiga saker men inte så mycket. Ibland slänger jag in en och annan banan :) Jag har faktiskt fått sug efter FinnCrisp sedan jag började vara på den här tråden, dessutom låter efterträninsmaten som poesi då du beskriver vad du äter. Brie måste funka fint till FinnCrisp?
    Allt funkar till FinnCrisp om du frågar mig.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-14 12:23:09 följande:
    Nån färdig recoverybar eller recoverydrink.
    Egen smoothie med bl a banan, kvarg och mjölk.
    Frukt och nötter/rostade bönor.
    Oststavar och frukt (vindruvor t ex).
    Åh, oststavar och vindruvor är ju riktigt gott. Det kan man ju nästan äta som godis en fredagskväll. Så gott!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-14 12:26:49 följande:
    Allt funkar till FinnCrisp om du frågar mig.
    Ska gå iväg och styrketräna i kväll då gymet öppnar där jag bor. Är rädd för att det blir lite onyttigt sen. Men senare i veckan då jag ska handla mat finns det viss risk att det slinker ner ett paket FinnCrisp i matpåsen Glad
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-14 12:33:18 följande:
    Ska gå iväg och styrketräna i kväll då gymet öppnar där jag bor. Är rädd för att det blir lite onyttigt sen. Men senare i veckan då jag ska handla mat finns det viss risk att det slinker ner ett paket FinnCrisp i matpåsen Glad
    Hehe Skrattande
  • Jennnyn
    Jag brukar direkt efter träningen dricka en proteinshake. Den har jag med mig och blandar till direkt i omklädningsrummet innan jag duschar. Sedan efter någon timme ser jag till att få i mig något proteinrikt såsom kött/kyckling/fisk med långsamma kolhydrater till. Tränar jag sent på kvällen brukar jag äta kesella med bär alternativt smoothie gjort på vaniljyoghurt, proteinpulver och frysta bär. Brukar även försöka se till att få i mig lite fetter i form av nötter, avokado eller liknande.

Dock kan jag villigt erkänna att jag fuskat en jäkla massa nu under sommaren och ätit mindre nyttigt. Har blivit en massa glass nästan varje dag. Är ett riktigt glass-freak sommartid
  • Jennnyn

Träningsfritt idag med för min del! Har fortfarande en rejäl låsning i nacken, även om det börjar kännas bättre. Får nog avvakta tills i morgon tror jag. Fick dock ändå en form av träning då jag fick promenera (hade självklart ingen tillgång till bil idag!) med en av katterna i kattbur till veterinären, vilket är ett par kilometer fram och tillbaks. Han hade slukat hundens hjärtmedicin och fick "magpumpas". Att gå och bära på en kattbur är faktiskt jobbigare än man kan tro Bör jag nämna att det ösregnade och blåste halv storm ute? 1500 kr fattigare är man nu...jäkla katt!

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-14 13:39:18 följande:
    Jag brukar direkt efter träningen dricka en proteinshake. Den har jag med mig och blandar till direkt i omklädningsrummet innan jag duschar. Sedan efter någon timme ser jag till att få i mig något proteinrikt såsom kött/kyckling/fisk med långsamma kolhydrater till. Tränar jag sent på kvällen brukar jag äta kesella med bär alternativt smoothie gjort på vaniljyoghurt, proteinpulver och frysta bär. Brukar även försöka se till att få i mig lite fetter i form av nötter, avokado eller liknande.

Dock kan jag villigt erkänna att jag fuskat en jäkla massa nu under sommaren och ätit mindre nyttigt. Har blivit en massa glass nästan varje dag. Är ett riktigt glass-freak sommartid
    Om du vill vara nyttig, men frossa i glass så finns det ju yoghurtglass.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!