• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn

Idag har jag haft träningsledigt. Har kört igenom hela kroppen nu under ett par dagar, med rygg + biceps i lördags, axlar + triceps + bröst i söndags samt ett ordentligt ben och mage-pass igår. Idag har det blivit en massa promenerande med hunden för att lyssna på musikunderhållning på torget och sedan syndade vi med glass. Bör jag nämna att jag redan ätit en glass tidigare under eftermiddagen...Jaja, ibland får man I morgon är det slutvilat!

• OnMyWay

Fy har sån ångest över att inte ha tränat på 4 dagar. Har nämligen jobbar natt.
    Får köra tre intensiva pass denna vecka. Bara 2,5h kvar sen är jag ledig

Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • ETSS

Godmorgon på er, skulle ut och powerwalka tidigt idag, men har sovit som en död. Nåväl, får väl gå nu, strax, om en stund :)

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-12 20:13:56 följande:
    Tror kanske att det ger bästa effekten när man känner att man orkar/ full av energi, när nu det är på dygnet, för mig gäller the early bird that stones the crow o s v.. Var och styrketränade igår kväll, det var jobbigt för mig iom att det var efter 17, men härligt Glad
    Jag har två små barn så jag är nog aldrig riktigt full av energi, inte på morgonen i alla fall.
  • Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-12 22:26:34 följande:
    En bra träningsdag.
    Morgonjogg 3,3 km i 5 minuterstempo följt av powerwalk 2,2km.
    Till kvällen ett triathlonpass för första gången, var kul men jobbigt. Fick simma i höga vågor= läskigt. Men så ruskigt nöjd man blir när man springer över mållinjen.
    I morgon blir det vilodag och långpass löpning på torsdag
    Bor du i Sverige?

Skönt med morgonjogg, om man tar sig ut. Hehe.
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-07-13 04:28:19 följande:
    Fy har sån ångest över att inte ha tränat på 4 dagar. Har nämligen jobbar natt.
    Får köra tre intensiva pass denna vecka. Bara 2,5h kvar sen är jag ledig
    Nej, ha inte ångest. Du har ju jobbat!
  • mandie

Alltså jag hinner verligen inte heller med träningen i den utsträckningen jag önskar och behöver för att må bra. Jobbar som f-n nu in i det sista innan semestern ÄNTLIGEN drar igåg nästa vecka.

Sen har jag världens i-landsproblem... Ska anmäla mig till iformloppet i augusti. Ska man välja 5 km och satsa på att slå sin bästa tid, eller ska man våga testa milen? Jag har sprungit en mil förr men aldrig i samband med ett lopp.

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-13 11:25:33 följande:
    Jag har två små barn så jag är nog aldrig riktigt full av energi, inte på morgonen i alla fall.
    Kan förstå det :) Promenaden gick då bra när jag väl kommit mig ut Glad
  • Jennnyn

Idag vaknade jag med migrän och en kraftig låsning i nacken. Detta resulterade i att jag fick proppa i mig starka mediciner, vilka man blir ganska dåsig av. Nu har migränen släppt, men har fortfarande ont i huvudet. Låsningen i nacken är dock kvar och jag kan knappt röra huvudet åt höger. Ingen träning för min del, med andra ord. Synd, för jag hade sett fram emot att köra BodyPump idag....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!