• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm

Nu är jag totalt utmattad. Skrattande

25 minuters löpning 5 km
    10 minuters cykling 5 km
    1 h styrketräning
    Avslutade med 10 minuters kutning (säger man så?)/ springer så fort man kan.

• Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-11 15:54:18 följande:
    JIPPIE.
    Igår simmade jag Vansbrosimningen och i och med att jag klarade det så har jag numera gjort En Svensk Klassiker
    Hur kul som helst så det blir nog en till
    Värst måste jag säga var skidåkningen.. Enklast helt klart simningen.
    100000 like!!!
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-11 14:53:48 följande:
    Så nu är semestern inledd och jag har satt upp en ny målsättning för de kommande 4 veckorna:

- Gymbesök minst 3 dagar/vecka (om vi inte är bortresta då) och då ska både en konditionsdel och styrketräningsdel för 1-3 (1 när det är ben/rumpa eftersom det passet är längst, 2-3 när det är övriga) muskelgrupper ingå.
    - Övrig motion/konditionsträning minst 2 dagar/vecka, och här kan jag inte smita undan ens om jag är bortrest
    - Viktminskning 2 kg

Jag kommer att vara bortrest 6 resp 3 dagar under semestern men då ska träningskläder, jympaskor och mina vikt-set följa med. Jag ska inte komma alltför lätt undan

Denna veckan jobbar maken och jag är ensam med sonen på dagarna, så jag måste anpassa mina pass lite efter makens tider och efter hurvida han vill umgås med mig på kvällen eller ej Men preliminärt är det inplanerat gymbesök idag, på onsdag och på fredag (på fredagen kan jag träna e.m och således ha kvällen med familjen ändå). sen powerwalk, jogging eller cykling minst 2 av dagarna tisdag, torsdag eller lördag. Söndagen kommer till största delen att spenderas i en bil på väg till Bohuslän och sen ska det fixas och grejer när vi kommer fram så jag räknar med att den blir en vilodag. Eller träningsfri dag i alla fall
    Vad skönt med semester! Glöm inte att njuta så att semestern inte blir ett enda träningstvång.
  • Tullemi

Urk, åt en Cornetto och nu mår jag illa...... borde gå till gymmet och springa av mig illamåendet....

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS

Nu har jag haft roligt och varit på gym. Tog det varligt i början, körde maskiner och 5 - 15 kg, 10*3 ggr.
    Kan inte vänta tills nästa gång, men det bör väl vara lämpligt att spara 3 -4 dagar i alla fall?

• ETSS
    ETSS skrev 2011-07-11 19:27:36 följande:
    Nu har jag haft roligt och varit på gym. Tog det varligt i början, körde maskiner och 5 - 15 kg, 10*3 ggr.
    Kan inte vänta tills nästa gång, men det bör väl vara lämpligt att spara 3 -4 dagar i alla fall?
    Jag menar "vänta", inte "spara"
    Nåväl nu väntar godis och repris av Dexter, säsong 1 :)
  • Gunsan75

Var ut med väninnan på ett lättare löppass nu i kväll då vi konstaterade att det var vårt första träningspass på vår väg mot klassiker nr 2
    Superkul ju, kan rekommendera det som mål för träningen.

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-11 19:16:23 följande:
    Urk, åt en Cornetto och nu mår jag illa...... borde gå till gymmet och springa av mig illamåendet....
    Vad är Cornetto? Glass?
  • Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-11 19:51:50 följande:
    Var ut med väninnan på ett lättare löppass nu i kväll då vi konstaterade att det var vårt första träningspass på vår väg mot klassiker nr 2
    Superkul ju, kan rekommendera det som mål för träningen.
    Alltid bra med ett mål som även är mätbar! =)
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-11 19:42:40 följande:
    Jag menar "vänta", inte "spara"
    Nåväl nu väntar godis och repris av Dexter, säsong 1 :)
    Snälla, du kan inte skicka hit lite Karamellkungen till mig. Finns inte här. Kanske tur det ändå. Tungan ute
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!