• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennie med ie

Idag förhandlar jag med mig själv. Jag vill till gymet egentligen, men efter att de två senaste gymbesöken har slutat med besvikelse så är jag rädd att det ska bli så även idag och att jag liksom ska tappa sugen... Å andra sidan om jag "bara" kör en powerwalk här ute i friska luften ikväll kanske jag blir besviken då också ifall den känns bra, för då skulle jag ju ha varit på gymet ändå! Typ... Min hjärna bråkar lite, och jag måste snart bestämma mig. Det är hyfsat svalt ute ikväll så värmen är inte alls lika påtaglig som tidigare i veckan.

I alla fall har jag varit på stranden med sonen idag, och INTE skämts för min kropp. Det var en go känsla...

• ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-09 18:41:33 följande:
    Idag förhandlar jag med mig själv. Jag vill till gymet egentligen, men efter att de två senaste gymbesöken har slutat med besvikelse så är jag rädd att det ska bli så även idag och att jag liksom ska tappa sugen... Å andra sidan om jag "bara" kör en powerwalk här ute i friska luften ikväll kanske jag blir besviken då också ifall den känns bra, för då skulle jag ju ha varit på gymet ändå! Typ... Min hjärna bråkar lite, och jag måste snart bestämma mig. Det är hyfsat svalt ute ikväll så värmen är inte alls lika påtaglig som tidigare i veckan.

I alla fall har jag varit på stranden med sonen idag, och INTE skämts för min kropp. Det var en go känsla...
    Visst är det en go känsla att man inte behöver skämmas för sin kropp :)
    Sparar min motion till morgondagen, har dansat under fredagen och knäckt 14 000 steg så jag har vilodag idag, i morgon blir det powerwalk även om latmasken i mig redan protesterar :)
  • Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-09 19:57:35 följande:
    Visst är det en go känsla att man inte behöver skämmas för sin kropp :)
    Sparar min motion till morgondagen, har dansat under fredagen och knäckt 14 000 steg så jag har vilodag idag, i morgon blir det powerwalk även om latmasken i mig redan protesterar :)
    Det blev faktiskt vilodag här också, jag powerwalkar så snart jag vaknat imorgon bitti. Jag satte igång att göra proteinpannkakor och oopsies istället
    Heja oss imorgon!
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-09 19:59:25 följande:
    Det blev faktiskt vilodag här också, jag powerwalkar så snart jag vaknat imorgon bitti. Jag satte igång att göra proteinpannkakor och oopsies istället
    Heja oss imorgon!
    Det låter gott, själv ska jag kicka loss på lite dillchips.
    Det blir låång powerwalk i morgon bitti för mig med. Jajemän; heja oss Glad
  • Jennnyn

Ikväll tog jag en promenad till gymmet och körde där ett axel/bröst/triceps-pass. Det var riktigt skönt! Efter passet tog jag en omväg hem och passade på att promenera en bra bit. Tyckte att jag kunde få unna mig något onyttigt så jag gick faktiskt förbi "Max" och handlade en hamburgare och en milkshake. Det var smaskens

Känner att jag har blivit mer eller mindre glassberoende såhär i dessa tider. Är det någon mer än jag som syndar?

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-09 22:07:58 följande:

Ikväll tog jag en promenad till gymmet och körde där ett axel/bröst/triceps-pass. Det var riktigt skönt! Efter passet tog jag en omväg hem och passade på att promenera en bra bit. Tyckte att jag kunde få unna mig något onyttigt så jag gick faktiskt förbi "Max" och handlade en hamburgare och en milkshake. Det var smaskens

Känner att jag har blivit mer eller mindre glassberoende såhär i dessa tider. Är det någon mer än jag som syndar?

Jag åt cheesecake glass igår, men det var fredag. Då brukar jag unna mig nått extra om jag är sugen på nått.
  • Paradigm
    mandie skrev 2011-07-09 17:28:06 följande:
    Tack för svaret :) Jag sprang ett 5 km lopp här i vår lilla stad igår nämligen och landade då på lite drygt 27 min. Verkar vara en ok tid då ju. Siktar på 25 till nästa år då ;)
    Du kan nå det innan 1 månad i och med att du springer redan 5 km på 27 minuter.
  • Paradigm

Vad jag skriver tokigt!

Inom en månad = innan 1 månad

• Tullemi

Idag blev det jordgubbstårta efter middagen, som i sin tur avnjöts med 2 små Hof. Gymmet imorgon med styrka och kondition, om kvällens tunga kost nu samarbetar.....

Milea 080217 Lucas 100202
  • Ponycorn
    Fattig student skrev 2011-07-07 23:27:06 följande:
    Det ska kännas härligt att träna! Kul att du fick en så bra start! Kör hårt & uppdatera gärna om resultaten!
    Jobbar som en tok nu men funderar på om jag orkar ska jag klämma in ett gympass mellan mina två pass imorgon? :) 

Tack för uppmuntringen! :)  
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!