• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • KOTJ MF
    OnMyWay skrev 2011-07-04 11:06:03 följande:
    kan du inte berätta lite om vad du äter och hur du tränar under deff? snälla
    Hej, såg först nu att du skrivit, ska väl tillägga att jag är man (kille) tror dock att upplägget jag kör lämpar sig perfekt till även tjejer.

Frukosten - Gröt eller kokta ägg
    Mellanmål innan lunch - en proteindrink
    Lunch- kött, fisk, kyckling tillsammans med en mindre mängd pasta, ris eller potatis, minskar kolhydraterna lite under deff.
    Mellanmål efter lunch - Oftast lättkesella
    Efter träning - Proteindrink
    Middag - Liknande lunch.

Jag försöker även att hålla igen på alkoholen under deffen, framförallt under vardagarna dock inte under helgerna.
    Tränar ganska tungt med mindre repetitioner än vanligt, cirka 6-8 reps itsället för 8-12 reps.

Dag1 - Bröst triceps samt lite cardio
    Dag2 - Biceps rygg.
    Dag3 - Cardio
    Dag4 - Axlar samt lite cardio
    Dag5 - Ben mage. 
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-08 15:35:16 följande:
    Här blev det idag -1kg trots träningspaus och lite sämre matvanor :)
    Hur mycket vill du gå ned?
  • Tullemi

Hur gör ni med ris/pasta/potatis? Själv äter jag ytterst sällan pasta och relativt sällan potatis. Det blir oftare Basmatiris eller bara grönsaker till köttet (eller fisk/fågel). Har jag gått på pastamyten? Eller kanske man ska säga  "kolhydratsmyten"....

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-08 15:49:42 följande:
    Hur gör ni med ris/pasta/potatis? Själv äter jag ytterst sällan pasta och relativt sällan potatis. Det blir oftare Basmatiris eller bara grönsaker till köttet (eller fisk/fågel). Har jag gått på pastamyten? Eller kanske man ska säga  "kolhydratsmyten"....
    Jag äter inte pasta. Ris blir råris. Potatis äter jag sällan då jag inte gillar det så värst mycket. Annars blir det ju grovt bröd, men har inte ätit det på länge utan det har blivit finn crisp.
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-08 15:53:12 följande:
    Jag äter inte pasta. Ris blir råris. Potatis äter jag sällan då jag inte gillar det så värst mycket. Annars blir det ju grovt bröd, men har inte ätit det på länge utan det har blivit finn crisp.
    Haha, ja jag har förstått att du gillar FinnCrisp
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-08 15:54:57 följande:
    Haha, ja jag har förstått att du gillar FinnCrisp
  • OnMyWay

äntligen rör sig vikten ner, - 3kg på 1,5v. Jag e överlycklig

Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Tullemi
    OnMyWay skrev 2011-07-08 18:20:24 följande:
    äntligen rör sig vikten ner, - 3kg på 1,5v. Jag e överlycklig
    Bra jobbat!
    Själv handlade jag ett par byxor i strl 34 idag för första gången, sen tjugo års åldern . Fast idag syndar jag lite med micropop och en kanelbulle Rena rama festen här, hehe.
  • OnMyWay
    KOTJ MF skrev 2011-07-08 15:37:24 följande:
    Hej, såg först nu att du skrivit, ska väl tillägga att jag är man (kille) tror dock att upplägget jag kör lämpar sig perfekt till även tjejer.

Frukosten - Gröt eller kokta ägg
    Mellanmål innan lunch - en proteindrink
    Lunch- kött, fisk, kyckling tillsammans med en mindre mängd pasta, ris eller potatis, minskar kolhydraterna lite under deff.
    Mellanmål efter lunch - Oftast lättkesella
    Efter träning - Proteindrink
    Middag - Liknande lunch.

Jag försöker även att hålla igen på alkoholen under deffen, framförallt under vardagarna dock inte under helgerna.
    Tränar ganska tungt med mindre repetitioner än vanligt, cirka 6-8 reps itsället för 8-12 reps.

Dag1 - Bröst triceps samt lite cardio
    Dag2 - Biceps rygg.
    Dag3 - Cardio
    Dag4 - Axlar samt lite cardio
    Dag5 - Ben mage. 
    Tack för svar, jag har lyckats hoppa ner i vikt. Utesluter kolhydrater och äter inte mer än 1500kalorier, då hände det grejer.
  • OnMyWay
    Tullemi skrev 2011-07-08 19:18:49 följande:
    Bra jobbat!
    Själv handlade jag ett par byxor i strl 34 idag för första gången, sen tjugo års åldern . Fast idag syndar jag lite med micropop och en kanelbulle Rena rama festen här, hehe.
    Tack..
    Strl 34, dit kommer jag aldrig Tungan ute Grattis! Och lite gott e du värd. Jag längtar efter ett glas kallt vitt på balkongen, men ska avstå allt "onyttigt" tills jag tappat 2kg till Man blir ju mer motiverad nu..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!