• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm

Nu lutar det mot träning igen. Jag tänkte fokusera på fettförbränning idag, vilket innebär ett pass med 45 minuters joggning. Sedan blir det styrka där fokus ligger på mage. Därefter blir det mat. Det bästa! Haha.

• Gunsan75

Hej.. Har också läst här ett tag, men hänger mest i löpartråden.

För mig har träningen blivit en livsstil och jag bara älskar när det är semester för då kan man ju träna så ofta man orkar och vill
    Man kan ge sig iväg på ett morgonpass och sedan har man resten av dagen att ägna åt familjen. (ett litet tips till er som tror att ni inte kommer träna på semestern)..

Givetvis ska man känna att man är ledig också...

Kämpa på alla ni duktiga

• Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-07 10:23:48 följande:
    Hej.. Har också läst här ett tag, men hänger mest i löpartråden.

För mig har träningen blivit en livsstil och jag bara älskar när det är semester för då kan man ju träna så ofta man orkar och vill
    Man kan ge sig iväg på ett morgonpass och sedan har man resten av dagen att ägna åt familjen. (ett litet tips till er som tror att ni inte kommer träna på semestern)..

Givetvis ska man känna att man är ledig också...

Kämpa på alla ni duktiga
    Precis, har man tränat hela sitt liv så blir det som en del av sitt liv. Men det ska vara kul att träna! Men ett morgonpass gör ju susen!:
  • Amazina

Precis kommit hem efter en löprunda i 28 graders värme! Sprang 8-or i en skor för att kunna springa i skuggan. Det var så himla himla skönt!! Benen gick av sig själva och jag hängde typ med. Alldeles tom och avkopplad i huvudet (som omväxling till två småbarn som aldrig är tysta). Det blev 10.3 km. Tror inte jag sprungit så långt på 5 år. Är ingen löpmänniska egentligen. Men det kändes jättebra!!

Nu sa jag packa det sista inför semestern!

• Tullemi

En matfråga: vad äter ni efter ett träningspass? Jag vet inte vad som är bäst att stoppa i sig direkt efter Obestämd

Milea 080217 Lucas 100202
  • Amazina
    Tullemi skrev 2011-07-07 12:56:22 följande:
    En matfråga: vad äter ni efter ett träningspass? Jag vet inte vad som är bäst att stoppa i sig direkt efter Obestämd
    Massor massor massor med vatten! Gärna lite vätskeersättning om du svettats väldigt mycket och det är varmt. Annars något lätt, proteinrikt direkt efter, alt en shake... Och mer mat när kroppen lugnat sig.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-07 12:52:58 följande:
    Precis kommit hem efter en löprunda i 28 graders värme! Sprang 8-or i en skor för att kunna springa i skuggan. Det var så himla himla skönt!! Benen gick av sig själva och jag hängde typ med. Alldeles tom och avkopplad i huvudet (som omväxling till två småbarn som aldrig är tysta). Det blev 10.3 km. Tror inte jag sprungit så långt på 5 år. Är ingen löpmänniska egentligen. Men det kändes jättebra!!

Nu sa jag packa det sista inför semestern!
    Grymt!!!
  • Paradigm

Dagens träningspass blev som sagt 45 minuters joggning 7 km och styrketräning mage på det.
    Därefter blev det banansmoothie toppad med färska jordgubbar, valnötter och kokosflingor samt en finncrisp med äggkesoröra. Nu är jag mätt & nöjd!

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-07 12:56:22 följande:
    Hm, banan brukar vara en bra att äta direkt efter träningen innan det är dags för lunch, middag.
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-07 13:20:10 följande:
    Hm, banan brukar vara en bra att äta direkt efter träningen innan det är dags för lunch, middag.
    Ja jag brukade ta en banan, men jag ska ligga relativt lågt med mitt fruktintag en tid. Sen har jag läst i tråden att shakes brukar innehålla en hel del fusksocker och även det ska jag undvika, så det blir nåt "lätt proteinrikt" då
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!