• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-05 19:15:44 följande:
    För mig har proteinshakesen gjort stor skillnad, är inte lika trött efter träning och orkar mer under passet :)
    Värt att testa då! Är de goda? Vilken smak bör man köra på?
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-05 19:38:21 följande:
    Den jag dricker är goda, tycker choklad smakar minst konstgjort :)
    Tack för svaret, då blir det choklad med andra ord. =)
  • Gryndrömmen

Men prova andra för även om dem smakar lite udda så tröttnar man snabbt på choklad Speciellt jag som dricker mellan 1-4 på en dag

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Amazina

Att komma till ett 90-minuters spinningpass som vanlig dödlig och skåda en efter en traska in med reklamtryck på sina superkäcka cykelkläder samt karakteristisk "jag-cyklar-mycket-i-bergen-med-solglasögon-bränna" är respektingivande (jag bor nära alperna). Respekten övergick idag dock i lätt nervositet när spinningmagistern förklarade att idag var ju det där intensivpasset upp till 92% av maxpuls... Jahaaaa, vilken tur att jag inte körde slut på benen totalt på spinningen igår då!! Småfet efter graviditeten, halvkass kondis och trötta muskler är en dålig kombination när man ska köra intensivpass!

I alla fall...
    Det ögonblick då jag tyckte att det började bli ganska "lagom" och jag eventuellt skulle dö den grymma spinningdöden infann sig efter ca 75 minuter då det då var dags för de 92%en. Jag trampade tappert på och var sedan ett tag uppe på en skapligt snabb puls. När tränaren traskade runt för att inspektera våra pulsklockor presenterade jag stolt mina 175bpm, och han gjorde tummen upp. Tyvärr var tummen i kombination med huvudskakning och därmed inte alls som i "bra" utan mer som i "hårdare"!!! Jag som trodde att jag skulle få dispens för att jag var amatör, men nähä. Så jag fortsatte trampa och när pulsen låg på 185 ville jag helst inte att den skulle stiga mer av hälsoskäl. Så då drog jag ner på tempot igen även om räserfräsarna trampade vidare med samma friska tag!

Nu är jag hemma igen, "återhämtad", nöjd och har även belönat mig med en liten glass!
    Imorgon har jag vilodag!!

• ETSS

Mina två vilodagar från träning är över, har längtat efter att ta ut mig, snart är det dags :)

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-06 07:44:52 följande:
    Fredag är det dags för mig igen, längtar som en tok :)
    Vet hur det känns Glad
  • Jennie med ie

Bra jobbat Amazonas!! Själv hade jag nog gett upp redan i förväg

Idag planerar jag ett nytt pass på gymet. Och ett imorgon. 4 dagar på rad. För sen på fredag går jag på semester och tänker åka raka vägen hem från jobbet och bli serverad grillad midda och gott vin

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!