• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • maskros81

Idag har jag kört rygg, biceps, triceps o mage:) Sen blev det en smoothie men mysli och pumpakärnor o nötter.
    Slutade med kött, drog ner rejält på vetemjöl o mejeriprodukter för 3 veckor sedan, vilken skillnad:) Riktigt skoj när man märker resultat så snabbt...

• Jennnyn
    maskros81 skrev 2011-07-04 22:27:20 följande:

Idag har jag kört rygg, biceps, triceps o mage:) Sen blev det en smoothie men mysli och pumpakärnor o nötter.
    Slutade med kött, drog ner rejält på vetemjöl o mejeriprodukter för 3 veckor sedan, vilken skillnad:) Riktigt skoj när man märker resultat så snabbt...

Härligt med snabba resultat! Äter du något extra proteintillskott nu när du slutat med kött?

Någon som har tips på ett bra proteinpulver förresten? Jag tycker de flesta proteinpulver innehåller alldeles för mycket sötningsmedel. För närvarande har jag dxb nutritions med vaniljsmak. Riktigt gott protein, men en massa sötningsmedel...Finns det något bra pulver med mindre mängd sötningsmedel och som samtidigt smakar gott?
  • Jennie med ie

Sådär ja, då är jag igång igen efter en knapp veckas slöande. Eller slöande och slöande förresten, det har varit en hektisk helg med en heldag i Göteborg på fredagen inkl. Iron Maiden på kvällen och sen bröllop på lördagen. Det blev en del gående, och en del dansande, och en aldeles för stor del alkohol och fel mat Men idag: nya fräscha tag. Med första passet benstyrka sen jag kände av min bristning i låret för några veckor sedan, och 25 minuters jogging. Låret sa ifrån litegrann vid de sista repsen på bencurlen, annars var det helt OK. Jag körde ett snäpp lägre på vikterna än jag gjorde förra gången, för säkerhets skull liksom...

• Gryndrömmen

Jag använder ett nytt proteinpulver som heter micro 100% whey lactosefree och jag är nöjd, tycker inte det smakar sötningsmedel :)

• Ponycorn
    ETSS skrev 2011-07-04 08:28:44 följande:
    Förresten välkommen, är rätt ny här själv och tar mig friheten att säga hej :)
    Tackar och detsamma ETSS :) 
  • Paradigm

Funderar på att börja dricka proteindrinkar, men det är ju så jäkla dyrt. Frågan är om det verkligen kommer att ge en synbar effekt...

• Jennie med ie

Jomenvisst. Idag lyckades jag glömma både strumpor och vattenflaska när jag gick till gymet. Men, det fick gå ändå. Att springa i träningsskorna utan strumpor kändes inte så trevligt, så det blev crosstrainer istället. 45 minuter, inga intervaller idag utan samma hastighet och motstånd hela tiden. Rejält slut var jag ändå... Sen vidtog 50 minuter styrka för mage och rygg. Ingen planka dock Vattenflaskan saknade jag, under trekvarts konditionsträning vill jag gärna fylla på litegrann men nu fick det gå utan för jag ville inte pausa. Sen blev det vätskekontroll i omklädningsrummet före och efter styrkan. Jag kan väl säga som så att pooldoppet här hemma efter middagen satt fint!

• Gryndrömmen

För mig har proteinshakesen gjort stor skillnad, är inte lika trött efter träning och orkar mer under passet :)

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-05 19:01:59 följande:
    Jomenvisst. Idag lyckades jag glömma både strumpor och vattenflaska när jag gick till gymet. Men, det fick gå ändå. Att springa i träningsskorna utan strumpor kändes inte så trevligt, så det blev crosstrainer istället. 45 minuter, inga intervaller idag utan samma hastighet och motstånd hela tiden. Rejält slut var jag ändå... Sen vidtog 50 minuter styrka för mage och rygg. Ingen planka dock Vattenflaskan saknade jag, under trekvarts konditionsträning vill jag gärna fylla på litegrann men nu fick det gå utan för jag ville inte pausa. Sen blev det vätskekontroll i omklädningsrummet före och efter styrkan. Jag kan väl säga som så att pooldoppet här hemma efter middagen satt fint!
    Härligt träningspass!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!