• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    OnMyWay skrev 2011-06-30 08:42:52 följande:
    det e bra att härda ut. konstigt att man ens kan längta eftar att få träna..

Jag måste erkänna en sak och hoppas att någon känner igen sig, jag tycker det är jätte jätte jobbigt att klä av sig påt fall gymmet och ställa sig i duschen. Känns som att 99,9% av alla tjejer där är helt perfekta. Förutom jag då som är den där 0.1 %, hahahahaha! 
    Ja, jag jobbar väldigt lite och har inte så mycket att göra att det stör, känns som en bra rutin att i mitt fall återuppta och jag tycker att det är roligt att använda kroppen :)
    Tränar än så länge bara utomhus med cykel och snabba promenader, har just kommit hem från en lite kortare cykeltur med tempo. Men snart ska jag skaffa gymkort, däremot kommer jag aldrig att uppnå någon perfektion, men jag behöver bli mindre lös i konturerna om du förstår vad jag menar Glad
  • Amazina

Jag måste erkänna en sak och hoppas att någon känner igen sig, jag tycker det är jätte jätte jobbigt att klä av sig på gymmet och ställa sig i duschen. Känns som att 99,9% av alla tjejer där är helt perfekta. Förutom jag då som är den där 0.1 %, hahahahaha! 
    Jag tror många känner som du. Försök koppla bort det! Så fort du kommit igång med träningen på allvar kommer självförtroendet på köpet och så snart du kan se skillnad på kroppen kommer du vara stolt istället för att skämmas! Nu vet jag ju inte hur vältränad/otränad du är, men ska jag vara helt ärlig... När jag ser en stor tjej/kille på gymmet tänker jag absolut snanare "WOW, vad duktigt" istället för "vad gör hon här?".

Jag har fött två barn under ganska kort tid (varav det yngsta bara är några månader) och även om jag börjar komma iform igen kommer jag "aldrig" få tillbaka den vältränade kropp jag hade för några år sedan. Jag känner ingen pinsamhet inför okända i gymomklädningsrummet, däremot drar jag mig för att byta om med väldigt närstående vältränade. Bla har jag en väldigt rar svärmor som är 60+ och har tränat hårt i hela sitt liv. Hon är fit!! Och hurtig som Susan Lanefelt! Jag vill helst inte bli granskad naken av henne!
  • Amazina

Jag måste erkänna en sak och hoppas att någon känner igen sig, jag tycker det är jätte jätte jobbigt att klä av sig på gymmet och ställa sig i duschen. Känns som att 99,9% av alla tjejer där är helt perfekta. Förutom jag då som är den där 0.1 %, hahahahaha! 
    Såg nu förresten att du ju slimmat ner dig asmycket!! Bra jobbat! Härliga takter!!!
  • OnMyWay
    Amazina skrev 2011-06-30 09:59:56 följande:
    Såg nu förresten att du ju slimmat ner dig asmycket!! Bra jobbat! Härliga takter!!!
    Tack! Jag e kanske inte ensam.
    Väntar bara på att dom ska ringa så jag kan få lägga mig på operationsbordet. Jag e ganska fin i övriga kroppen, men min mage hänger ju som sagt flera cm som en lös skinnpåse. Det är nog den jag e mest obekväm med, eller obekväm va nog ett milt ord. Jag hatar den

Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Gryndrömmen

Nu blir det ett styrkepass imorgon och ett pt-pass på lördag, sedan blir det 5 dagar paus Ska bli skönt! Har tränat 5 dagar i veckan sedan i mars. Min kropp behöver vila!

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-06-30 21:40:21 följande:
    Nu blir det ett styrkepass imorgon och ett pt-pass på lördag, sedan blir det 5 dagar paus Ska bli skönt! Har tränat 5 dagar i veckan sedan i mars. Min kropp behöver vila!
    Ibland behöver man ha lite vila! Inte illa att tränat så pass mycket som du gjort. Strongt gjort
  • Jennnyn

Jag förstår hur du känner, men oftast är det bara en själv som tänker på det sättet. Många av oss har komplex eller känner oss obekväma med någon del av kroppen. Jag har alltid känt på samma sätt, men på sistone har jag försökt att intala mig själv att ingen är perfekt. Alla har vi små skavanker och det är det som gör oss unika
  • Annika i Gbg

Någon som har ett tröstens ord till en stackare här!? Nu har jag gått upp ytterligare, nu väger jag ett kilo mer än för 2½ vecka sedan då jag drog igång träningen igen på allvar. WHY????? Jag äter inte mer, jag äter bra, jag tränar tre ggr i veckan ungefär. HJÄLP! Förvånad Obestämd Skrikandes

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Jennnyn
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 10:04:18 följande:
    Någon som har ett tröstens ord till en stackare här!? Nu har jag gått upp ytterligare, nu väger jag ett kilo mer än för 2½ vecka sedan då jag drog igång träningen igen på allvar. WHY????? Jag äter inte mer, jag äter bra, jag tränar tre ggr i veckan ungefär. HJÄLP! Förvånad Obestämd Skrikandes
    Stirra dig inte blind på vågen, mät istället! Ibland kan man se skillnad på måttbandet fast vågen står still. Muskler väger mer än fett.

Jag har till exempel gått upp drygt ett kilo sedan jag började köra strikt, stenhård styrka för några veckor sedan, efter att innan mest kört lättare styrka och kondition. Trots min viktuppgång är måtten desamma som innan och midjemåttet har till och med minskat lite.
  • Paradigm

Halloj!

Jag har haft "semester" nu i 3 dagar. Haft skitskoj och ätit en massa skitmat. Resultatet blev ju givetvis en trög och uppblåst mage. Mindre kul. Nu är semestern slut och idag står träning på schemat och den kost jag annars äter. Känns väldigt skönt att äta god och hälsosam mat istället för den snabbmat jag åt dessa dagar. Man känner verkligen en tydlig skillnad.
    Till frukost blev det i alla fall ägg, finncrisp, apelsinjuice (färskpressad), en fullkornsmacka med honung samt lite färsk mozarellaost vid sidan om. Så nu känner jag mig pigg och nöjd med en glad mage denna gång.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!