• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Gryndrömmen

Igår drack jag massor.. Med vatten ;)

Tränade både igår och idag på mitt hemmasnickrade funktionella program :) känns underbart!

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-06-25 12:35:06 följande:
    Igår drack jag massor.. Med vatten ;)

Tränade både igår och idag på mitt hemmasnickrade funktionella program :) känns underbart!
    Starkt jobbat om du nu gillar alkohol!

Berätta om ditt hemmasnickrade program! (Kan ha missat det om du tidigare har skrivit det i tråden)

Skrattande
  • Jennie med ie

Eftersom jag är vegetarian är mina matdagar kanske inte så intressanta för er andra men hojta om ni är nyfikna...

Torsdagens lyckade test av lårmuskeln gav mersmak. Igår blev det ingen träning, det fanns inte tid för det, inte ens nån dans kring stången (jag och sonen sov middag istället ). Men idag ska jag dit, om en stund. Jag vågar inte köra på 100% än, men kanske lite powerwalk i varierande uppförsbacke? Och sen blir det nog styrketräning för bröst och biceps.

Torsdagens kombo av mage och rygg kändes förresten jättebra, så den ska jag nog fortsätta med. magen tränas ofta sekundärt när jag tar ryggen, och tvärtom, och jag kunde samtidigt pressa mig ganska mycket. Igår hade jag rejäl träningsvärk i magmusklerna

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-25 12:40:56 följande:
    Eftersom jag är vegetarian är mina matdagar kanske inte så intressanta för er andra men hojta om ni är nyfikna...

Torsdagens lyckade test av lårmuskeln gav mersmak. Igår blev det ingen träning, det fanns inte tid för det, inte ens nån dans kring stången (jag och sonen sov middag istället ). Men idag ska jag dit, om en stund. Jag vågar inte köra på 100% än, men kanske lite powerwalk i varierande uppförsbacke? Och sen blir det nog styrketräning för bröst och biceps.

Torsdagens kombo av mage och rygg kändes förresten jättebra, så den ska jag nog fortsätta med. magen tränas ofta sekundärt när jag tar ryggen, och tvärtom, och jag kunde samtidigt pressa mig ganska mycket. Igår hade jag rejäl träningsvärk i magmusklerna
    Jag är innerligt nyfiken på din kost. Jag är inte så förtjust i kött. Jag äter i princip bara kyckling.
  • Jennie med ie

Bakis är jag inte Men det blev en hel del vin igår och tidigare under våren, sen jag började gå ner i vikt och träna, har jag haft väldigt låg tolerans mot alkohol (i meningen att liten mängd ger berusning) men igår verkar kroppen ha tålt det för jag är pigg och glad idag och var inte särskilt rund under fötterna igår. Vi får se om det är tomt på gymet sen, eller om folk försöker träna bort baksmällan

En matdag för min del, en dag då jag tränar eter jobbet t ex, kan bl a se ut såhär:

Frukost: mager kvarg, naturell yoghurt och bär.
    Mellanmål: kokt ägg
    Lunch: hemmagjord quornfärsburgare med burk-bearnaisesås och wokade grönsaker (t ex broccoli, sockerärtor och paprika)
    Mellanmål: cottage cheese med rödlök, paprikapulver och örtsalt.
    (Träning....)
    Efter-träningen-mål: Weider Muscle protein (½ flaska, de är stooora)
    Middag: bönsallad med vitlökssås
    Kvällsmål: oststavar

Det låter som att jag äter hela tiden och det gör jag nästan också. 2½-3 h mellan måltiderna. Men lite i taget. Funkar skitbra...

Jag har märkt att eftermiddags- och kvällsträning är min grej. Powerwalk funkar på morgon och förmiddag, men inte nåt högintensivare och inte styrketräning. Det är som att min kropp vill ha minst 3 måltider i systemet innan...

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-25 12:55:10 följande:
    Bakis är jag inte Men det blev en hel del vin igår och tidigare under våren, sen jag började gå ner i vikt och träna, har jag haft väldigt låg tolerans mot alkohol (i meningen att liten mängd ger berusning) men igår verkar kroppen ha tålt det för jag är pigg och glad idag och var inte särskilt rund under fötterna igår. Vi får se om det är tomt på gymet sen, eller om folk försöker träna bort baksmällan

En matdag för min del, en dag då jag tränar eter jobbet t ex, kan bl a se ut såhär:

Frukost: mager kvarg, naturell yoghurt och bär.
    Mellanmål: kokt ägg
    Lunch: hemmagjord quornfärsburgare med burk-bearnaisesås och wokade grönsaker (t ex broccoli, sockerärtor och paprika)
    Mellanmål: cottage cheese med rödlök, paprikapulver och örtsalt.
    (Träning....)
    Efter-träningen-mål: Weider Muscle protein (½ flaska, de är stooora)
    Middag: bönsallad med vitlökssås
    Kvällsmål: oststavar

Det låter som att jag äter hela tiden och det gör jag nästan också. 2½-3 h mellan måltiderna. Men lite i taget. Funkar skitbra...

Jag har märkt att eftermiddags- och kvällsträning är min grej. Powerwalk funkar på morgon och förmiddag, men inte nåt högintensivare och inte styrketräning. Det är som att min kropp vill ha minst 3 måltider i systemet innan...
    Du äter väldigt rätt tycker jag! Middagen bör aldrig innehålla för mycket kolhydrater om man vill gå ned i vikt utan lunchen bör var det mål som innehåller mest kolhydrater.
  • Paradigm

Så, nu är jag nyfiken över hur det ser ut i ditt kylskåp. Vad har du har produkter där?

Mitt innehåller följande:

- Ägg
    - Keso
    - Broccoli, lök, paprika, morötter
    - Coca cola light Minus
    - Smör
    - 3 olika sorters mozarellaost
    - Philadelphiaost
    - Apelsinjuice (utan socker)
    - Drick yoghurt naturell, hög fetthalt
    - Mjölk, hög fetthalt
    - Yoghurt, låg fetthalt
    - Ananas
    - Färska jordgubbar
    - Grädde, hög fetthalt
    - Färska champinjoner
    - Svarta oliver
    - Banan
    - Äpple

* Kom ihåg att denna tråd är absolut ingen duktighetstråd eller något sådant trams. Här är vi ärliga mot oss själva och respekterar varandra & främst hjälper/stöttar varandra. {#emotions_dlg.flower}

• Jennie med ie

Bas-sortimentet ser ut ungefär såhär på "mina" hyllor:
    Cottage cheese
    Kvarg
    Ägg (både råa och kokta)
    Smör
    Burk-bearnaisesås.
    Tzatziki
    Naturell yoghurt av något slag
    Minimjölk
    Gainomax recovery
    Weider MuscleProtein
    Proteinshake (minns inte vad sorten heter, sån med kapsyl liksom)
    Pepsi Max, min stora drog här i livet
    Västans 10%-iga KRAVmärkta ost
    Tomater, sockerärtor, broccoli eller blomkål, lök, morot och lite andra grönsaker

Det ovan MÅSTE alltid finnas hemma i kylen, annars kan det gå illa

Just nu finns det även alkoholfri och vanlig öl, men jag har druckit öl EN gång sen nyår. Vinet däremot, som är rött och inte är i kylen, är en annan femma det

• Jennie med ie

Idag blev det 50 minuters powerwalk på bandet, 5½ km, och låret kändes fortfarande okej. Och sen 35 minuter styrka, bröst och biceps. Jag stör mig mest på att vänster biceps är mycket svagare än höger

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-25 16:15:48 följande:
    Idag blev det 50 minuters powerwalk på bandet, 5½ km, och låret kändes fortfarande okej. Och sen 35 minuter styrka, bröst och biceps. Jag stör mig mest på att vänster biceps är mycket svagare än höger
    Skönt att du börjar återhämta dig! När du sprang förut, hur långt sprang du?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!