• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-06-22 16:21:02 följande:
    För det första, välkommen! Skrattande

Jag är inte 50 år, men skiter i åldern. Flört Finns många 50 åringar som är starkare än mig och har större kunskap om träning.

Kul att du ska börja träna igen, får man fråga vad som fick dig att börja igen?

Hur funkar LCHF-kost i samband med träning, har man samma energi & uthållighet?
    Tack!
    Jag har längtat tillbaks och velat börja igen hela året men att komma in i nya jobbet och göra mitt kontor till mitt samtidigt som jag kämpar med yngste sonen blev för mycket. Nu har jag semester, en ypperlig period att komma igen och starta upp. 
    LCHF funkar utmärkt att träna på. För mig i alla fall. Jag har aldrig haft problem med energi-brist. 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-22 15:49:30 följande:
    Man kan ju alltid deffa, men orkar inte just nu...
    Kändes knappt som att du behövde det
  • Annika i Gbg
    Gryndrömmen skrev 2011-06-22 17:37:22 följande:
    Jag hade stora problem att träna på lchf..
    Jag har förstått att det är väldigt individuellt. Både om man överhuvud taget kan äta lchf (en del mår illa och får magsmärtor) och att träna. Men det funkar för mig, som tur är eftersom jag har haft våldsamma ledsmärtor som försvinner med lågkolhydratkosten.
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • OnMyWay

Hur lång tid tar det innan jag börjar gå ner på vägen?  
    Står helt stilla, och endå sköter jag kosten.. 

Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-22 20:11:01 följande:
    Hur lång tid tar det innan jag börjar gå ner på vägen?  
    Står helt stilla, och endå sköter jag kosten.. 
    Hur länge har du tränat?
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-06-22 17:57:47 följande:
    Jag har förstått att det är väldigt individuellt. Både om man överhuvud taget kan äta lchf (en del mår illa och får magsmärtor) och att träna. Men det funkar för mig, som tur är eftersom jag har haft våldsamma ledsmärtor som försvinner med lågkolhydratkosten.
    Skönt att du har hittat en kost som funkar för dig!
  • Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-22 17:57:38 följande:
    Kändes knappt som att du behövde det
    Med deffa menar jag inte att gå ned i vikt, men du kanske antog pga min vikt att jag inte hade så mkt huderhudsfett. Men jag ska köra som du säger, mer protein. Alla kan ju inte bygga synliga muskler. Visst syns det, men du förstår säkert vad jag menar.
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-22 20:46:31 följande:
    Med deffa menar jag inte att gå ned i vikt, men du kanske antog pga min vikt att jag inte hade så mkt huderhudsfett. Men jag ska köra som du säger, mer protein. Alla kan ju inte bygga synliga muskler. Visst syns det, men du förstår säkert vad jag menar.
    Lite genetiskt är det ju, jag äter ca 2g per kg kroppsvikt.Märks rätt mycket faktiskt . Prova en proteindrink, med lite snabba kolisar  precis innan och efter träningen. Är ju inte alla som orkar äta en kyklingfile och en burk tonfisk varje dag
  • Gryndrömmen
    Annika i Gbg skrev 2011-06-22 17:57:47 följande:
    Det är väldigt individuellt och det är tyvärr inte många som förstår det och respekterar att andra har en annan åsikt och grund för lchf.
    Jag äter sedan en tid mer kolhydrater och proteinshakes för att orka träna =)
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!