• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Thomas 66
    Amazina skrev 2011-06-20 22:06:52 följande:
    Skulle vi inte kunna ha en utmaning i tråden som utvärderas var vecka...
    Typ att var måndag presenteras en utmaning som gäller träning eller kost och måndagen därpå utvärderas hur man lyckades med resultatet. Någon (den som lyckades bäst?? TS?? Först till kvarn??) presenterar sedan veckans nya utmaning och så fortsätter det så. Vill man vara med, så är man det annars hänger man bara i tråden för att vara lite träningssocial.

Ett exempel är:
    Denna veckas utmaning:
    Plankan minst 20 minuter på en vecka...
    eller
    Inget godis/snarr/glass/socker alls på en vecka...
    eller
    100 armhävningar på fötterna...
    mm mm

Vad tycker ni???
    Mitt kära gym öppnar efter renovering, så efter att ha varit förvisad till maskiner och hemma träning i 3 v så finns det inte platts för det närmsta tiden, kanske plankan då : ) Men kör på du
  • Paradigm
    Typ att var måndag presenteras en utmaning som gäller träning eller kost och måndagen därpå utvärderas hur man lyckades med resultatet. Någon (den som lyckades bäst?? TS?? Först till kvarn??) presenterar sedan veckans nya utmaning och så fortsätter det så. Vill man vara med, så är man det annars hänger man bara i tråden för att vara lite träningssocial.

Ett exempel är:
    Denna veckas utmaning:
    eller
    eller
    mm mm

Vad tycker ni???
    Ja, varför inte? Skrattande Däremot har vi olika utgångspunkter, så det blir svårt att tävla, att sätta en rimlig ribba, men vi kan ju utmana varandra genom t.ex. öka plankan med en halv minut, öka med 20 armhävningar, springa 5 km 5 minuter snabbare än tidigare osv. Då krävs det förstås att vi är ärliga. Skrattande

Mycket bra förslag, jag tycker att vi kör på det. Alla får joina om de vill och återkomma om de har lyckats.

VECKANS UTMANING:

Nästa vecka bestämmer Amazonas utmaningen.
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 22:39:30 följande:
    Ja, varför inte? Skrattande Däremot har vi olika utgångspunkter, så det blir svårt att tävla, att sätta en rimlig ribba, men vi kan ju utmana varandra genom t.ex. öka plankan med en halv minut, öka med 20 armhävningar, springa 5 km 5 minuter snabbare än tidigare osv. Då krävs det förstås att vi är ärliga. Skrattande

Mycket bra förslag, jag tycker att vi kör på det. Alla får joina om de vill och återkomma om de har lyckats.

VECKANS UTMANING:

Nästa vecka bestämmer Amazonas utmaningen.Hur utför ni
    När ni utför den, kör ni flera gånger ?
  • Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-20 22:58:15 följande:
    När ni utför den, kör ni flera gånger ?
    Nej plankan ska klaras vanlig tid + 1 minut utöver det utan paus.
  • Thomas 66

Ja vila är ju fusk : ), men när ni tränar annars.Om man kör den  gånger3 som andra övningar

• Amazina

Härligt!! Här ska plankas!

Om man kollar statusen dag 1 (vanligen måndagen) så har man ju något att utgå ifrån på avslutningsdagen...
    Jag brukar köra strax över en minut i plankan (är fortfarande lite nybörjare efter förlossningen)  men ska kolla om jag kan pusha mig idag. Ska bli spännande att se hur mycket man kan öka på en vecka.

• Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-21 06:10:00 följande:
    Ja vila är ju fusk : ), men när ni tränar annars.Om man kör den  gånger3 som andra övningar
    Jaha, nej jag kör den bara en gång.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-06-21 08:44:18 följande:
    Härligt!! Här ska plankas!

Om man kollar statusen dag 1 (vanligen måndagen) så har man ju något att utgå ifrån på avslutningsdagen...
    Jag brukar köra strax över en minut i plankan (är fortfarande lite nybörjare efter förlossningen)  men ska kolla om jag kan pusha mig idag. Ska bli spännande att se hur mycket man kan öka på en vecka.
    Kör hårt! Skrattande
  • Päron1986

Ett exempel är:
    Denna veckas utmaning:
    eller
    eller
    mm mm

Vad tycker ni???
    Jag är gärna på men det där är mer än jag klarar just nu ;)
    Nyss lärt mig att fixa plankan 30 sek men heeeeeeelvetes jävlar vad ont jag får i svanken av den!
  • Päron1986

Ah vad dum jag är.. läste inte klart :P

En minut, dvs 1½ minut för mig innan måndag!
    Det ska man väl fixa? *Hoppas*

Vet ni något bra proteinpulver btw?
    Laktosfritt måste det vara dock..
    Jag kan ingenting om olika pulver och helst hade jag haft aspartamfritt osv men jag vill iaf ha så "rent" och bra som möjligt!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!