• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • OnMyWay
    Fattig student skrev 2011-06-20 09:24:54 följande:
    Ja, det förstod jag, men man vill ju hinna träna bort så mycket fett som möjligt så att man får bort all överbliven hud när operation är aktuell. Det var det jag syftade på och då är en PT utmärkt om man känner sig pressad att fixa det inom en viss tid. Då är det värt pengarna.
    Men vad skulle råda mig till, mer kondition än styrka?
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • HannaS86

Utmanade mig själv på plankan idag och klarade 2min 30sek. Utmanade en killkompis som självklart var tvungen att slå mig och körde i 3min. Jag tror jag kan ta honom för vid 2.30 var det inte så att jag var tvungen att slänga mig ner men det var rätt jobbigt och svettigt. Vi får se :)

• ETSS

Hej på er, jag har ett problemområde; insidan av låren. Har någon av er tips på en övning man kan göra hemma för att göra sig lite fastare där?

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 09:53:49 följande:
    Ja men då ska man i gengäld hålla på länge och det är ju skittrist ;) Och inte kan jag lyssna på Spotify heller
    Haha, nej det är ju nackdelen med simning att man inte kan lyssna på musik. Hehe.
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-20 13:12:21 följande:
    Men vad skulle råda mig till, mer kondition än styrka?
    Om du vill få bort fett så tycker jag att du ska köra på lågintensiv träning, jogga, promenera raskt innan frukost osv. I alla fall lägga fokus på det och sedan köra på styrketräning. Löpare brukar ju oftast vara "smala" och det beror på att de har en väldigt stark lårmuskel, en stor muskel som tar mycket energi.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 09:52:02 följande:
    Igår gick jag 55 minuter hyfsat raskt, långt ifrån powerwalk dock, och det kändes inte värre efteråt än före så det verkar som om låret klarar det rätt okej. Simning känns mer som rehabilitering än "riktig" motion, men det sitter nog mycket i huvudet på mig, plus att jag då måste till ytterligare ett ställe liksom...
    Undrar om lättare cykling är värre än att gå?

Tack för din respons.
    Svårt att säga, men testa att cykla lite försiktigt (raksträckor) och känn efter hur det känns. Pusha aldrig på om det känns obehagligt eller gör ont. Det är mitt lilla råd!
    Men det kan ju också vara så att muskeln behöver vila. Vila med gott samvete tycker jag och träna resten av kroppen.
  • Paradigm

Igår:

Innan träning: Yoghurtsmoothie med bär (hög fetthalt på yoghurt)

Träning: (20 minuters hård intervall, biceps, triceps och rygg)

Brunch: Ägg, fullkornsmacka, finncrisp med philadelphiaost, bärshot, färskpressad apelsinjuice, vatten

Mellanmål: Smoothie med bär, en finncrisp med philadelphiaost

Middag: Het blomskålsgryta (ingår grädde med hög fetthalt) och råris

Kvällsmål: Torkade fikon, två finncrisp, vatten, äpple och ett glas mjölk (hög fetthalt)

Mitt problem är att jag aldrig hinner äta en ordenligt lunch utan det blir alltid brunch då jag alltid väljer att sova längre, tyvärr.

• Paradigm

Idag har jag ätit katastrofalt dåligt och känner mig trött, orkeslös och sötsugen. Har nu en kokande kastrull med linssoppa på plattan och hoppas att det ska ge mig lite energi.

Dagens träning bestod av 35 minuters lugn joggning (fokus på fettförbränning), triceps & biceps, plankan och situps på bänk.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-06-20 15:46:17 följande:
    Hej på er, jag har ett problemområde; insidan av låren. Har någon av er tips på en övning man kan göra hemma för att göra sig lite fastare där?
    Kissande hunden fast du ligger ned på sidan och lyfter ena benet i taget. Det stärker muskeln men förbränner som sagt inte fettet där då man inte kan punktförbränna fett.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-06-20 16:09:00 följande:
    Svårt att säga, men testa att cykla lite försiktigt (raksträckor) och känn efter hur det känns. Pusha aldrig på om det känns obehagligt eller gör ont. Det är mitt lilla råd!
    Men det kan ju också vara så att muskeln behöver vila. Vila med gott samvete tycker jag och träna resten av kroppen.
    Samvetet är det nog inga bekymmer med Det är bara det att lagom knappt existerar i min vokabulär. Hehe...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!