• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Amazina

Jag är så himla sliten idag! Min 2-åring har halsfluss och har krävt en del uppmärksamhet sedan igår. Dessutom har jag min 8 veckors att pyssla om. Sov väl 3 timmar i natt och dagen har inte bjudit på mycket vila heller. När vi var hos barnläkaren i eftermiddags funkar allt bra tills hon plötsligt spyr äppelmos över sig, brits, golv och doktor... Hade inget ombyte med mig så maken fick komma med nya kläder. hon var dock jätte jätte jätteduktig min fina lilla tös! Nu har vi ätit och jag känner bara ett sååånt behov av att få komma iväg och träna. Det är mitt sätt att rensa huvudet. Få svettas lite och bara tänka på ingenting.

• Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 19:40:42 följande:
    Haha, nej kanske inte, men de brukar väl dela in simbassängen  i tre delar varav den "minsta" är får sådana som verkligen vill träna. Man såklart, vill man inte simma så ska man ju såklart utesluta den sortens träning. Det ska ju vara kul och träna!
    Det kan väl vara ok att simma, men sist jag körde då och då fick man ju mest ta sig förbi stora flockar med folk. Har iof en 50m utomhus basäng i närheten, så funderar på en långpromenad och sen gå och simma. Men är lite rädd för att överträna med, har provat det.Inte så kul att bli svagare och svagare : )
  • Jessi1982

Mitt dagsupplägg har sett ut så här idag:

*40 min powerwalk före frukost.
    Frukost: 2 fullkornssmörgåsar med ost och tomat,1 kokt ägg och ett glas färskpressa apelsinjuice.
    Mellis 1 på jobbet : En banan
    Lunch: Biffstroganoff och 1 kokt potatis, sallad och vatten.
    Mellis 2: äpple
    Middag: Makaronipudding, rivna morötter, vatten.

• Paradigm

Lägger upp en dagens träning & kost också. Hann inte med mellanmål och åt en snål frukost och då blir hela dagen lidande kan jag minst sagt säga.

Intag innan träning: Fruktsmoothie med fet yoghurt.
    Träning: Det skrev jag ju innan men lägger in det igen, 35 minuters lugn joggning (fokus på fettförbränning), triceps & biceps, plankan och situps på bänk.
    Frukost: Osötat yoghurt med fullkornsflingor, ett glas apelsinjuice, ett glas vatten.
    Lunch: Kyckling med tunnbröd och grönsaker.
    Middag: Linssoppa med finncrisp och philadelphiaost (har fått någon slags noja på det)
    Kvällsmål: Proteinkaka med keso & saffran, serveras med yoghurt & bär. Recept finns här: ptfia.se/category/fia-ater/. Jag struntade dock i proteinpulver och lade till lite honung.

• Thomas 66

Är det bara jag som dricker kvarg?

• Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-20 20:13:41 följande:
    Kesella? Finns ej att köpa här, bor utanför Sverige, annars hade jag det stått på min inköpslista.
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 20:18:48 följande:
    Kesella? Finns ej att köpa här, bor utanför Sverige, annars hade jag det stått på min inköpslista.
    En variant på det ? Finns bara på lidl iaf vad jag vet 60g protein 20 g kolhydrater 350 kcal till ett pris på typ 13kr kan inte bli mycket bättre : )
  • Jennie med ie
    Thomas 66 skrev 2011-06-20 20:13:41 följande:
    Dricker? Nej men äter. Jag kör på Lidls halvkilos eftersom den dels är billig och dels inte innehåller löpe vilket t ex arlas kesella gör.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!