• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Päron1986
    Gryndrömmen skrev 2011-06-21 21:41:27 följande:
    Vilken rolig tråd, här passar en träningsnörd som jag Plankan har jag klockats som mest på 1,27 men det är betydligt mer fast utan klocka.. nästa klockning sker på tisdag
    Tänkte skriva att jag håller tummarna för din klockning men det behövs inte - jag vet att du fixar det skitbra!
  • Gryndrömmen

Tack päron, jag hoppas jag slår pb :) ska klockas på jägarstolen oxå :) samt göra maximalt med armhävningar :)

• Amazina
    Gryndrömmen skrev 2011-06-22 05:37:16 följande:
    Tack päron, jag hoppas jag slår pb :) ska klockas på jägarstolen oxå :) samt göra maximalt med armhävningar :)
    Härligt!!
  • Jennnyn

Här är det genomförkylt just nu! Har fått ta det lugnt med styrketräningen i ett par dagar. I går var jag och red en runda i skogen och även idag blir det en ridtur i lite lugnare tempo. Känner mig nämligen rejält nedsatt fysiskt, dock har jag för mycket energi för att bara sitta inomhus Det är svårt ibland att överväga sin fysiska förmåga.

• Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-21 22:37:09 följande:
    Ät lite mera protein så kommer nog musklerna synas mera
    Man kan ju alltid deffa, men orkar inte just nu...
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-06-22 12:23:17 följande:
    Här är det genomförkylt just nu! Har fått ta det lugnt med styrketräningen i ett par dagar. I går var jag och red en runda i skogen och även idag blir det en ridtur i lite lugnare tempo. Känner mig nämligen rejält nedsatt fysiskt, dock har jag för mycket energi för att bara sitta inomhus Det är svårt ibland att överväga sin fysiska förmåga.
    Ja, det där känner jag inte, att man har för mycket energi, men dock aldrig tillräckligt mycket energi för att storstäda...
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-06-21 22:16:43 följande:
    Hade så himla härlig träning idag! Jag gillar att köra på wavemaskinen (stepmaskin, men man tar skatesteg istället för att trampa rakt ner), så det blev först en hård kvart på den, sedan 1 timme zumba (ashärligt att få jucka och skaka på höfterna!) och en kvarts motionscykel på det för att undvika den värsta crowden i omklädningsrummet. Var så himla motiverad och lycklig och stark! Därtill har det naturligtvis blivit plankan idag. Ej att förglömma!
    Härligt att höra! Träning ska vara kul! Skrattande
  • Paradigm

Stressig dag för mig (som vanligt)... Ligger 3 timmar före er i tid så därför har jag redan hunnit äta middag...

DAGEN:

Innan träning: Ett glas drickyoghurt
    Träning: (10 minuters intervall för att få upp puls, styrketräning av hela överkroppen + lite avkopplande simning).
    Mellanmål: Äpple, ett glas vatten
    Ingen lunch Minus Hade ett viktigt möte
    Ingen lunch = sockerfall, vilket resulterade i att jag åt två rutor mintchoklad (80%ig) medan jag lagade mat
    Middag: Raggmunk (brunt,fullkorn mjöl), osötad grädde (hög fetthalt) & färska jordgubbar
    Till kvällsmål blir det nog proteinkaka som består av en äggula, 3 äggvitor, keso samt kanel & kardemumma. Serveras med yoghurt och varma bär.

• Annika i Gbg

Hej på er alla! Jag hoppar in här trots att jag varken kan kallas träningsnörd eller är så duktig på att "hålla tråden". Men jag har i alla fall lyckats börja träna igen efter ett års uppehåll. Jag bytte jobb, gymmet låg på fel håll, tiderna passade inte och när jag väl kom hem däckade jag i soffan istället för att ge mig av ut igen... En del av er vet säkert hur det där är. Men nu jäklar! Jag har blivit medlem på Elixia här i Gbg (ligger intill jobbet) och provar mig fram lite nu. Är inget gym-människa utan vill gå på instruktörsledda pass i grupp. Gick ut hårt med ett HotYoga-pass förra tisdagen, det värsta jag varit med om. Gick upp och spydde efter passet. Jag är liksom antingen av eller på, finns inget lagom. Sedan var det fullt upp med träningsvärk och gäster på hemmaplan tills i söndags då jag gick på mitt första Zumba-pass. ROLIGT!! Och idag var jag på vanlig yoga. Det känns i kroppen, härligt med träningsvärk. Jag äter sedan länge LCHF-kost och har slarvat med det också någon tid men nu är det ordning på maten också. Jag hoppas må bättre i kroppen och själen samt kanske gå ner några kilon. Kanske att delta i denna tråd kan vara en sporre. Har tränat i många år innan mitt uppehåll nu. Främst Poweryoga och Bodyvive. Men de grejerna finns inte på nya gymmet så nu blir det yoga, hotyoga och zumba. Kanske Bodypumpen också, en annan gammal favvis. Är det någon mer i tråden än jag som är närmre 50-strecket? Eller bara "ungdomar"? 
    Vi hörs! 

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-06-22 16:11:18 följande:
    Hej på er alla! Jag hoppar in här trots att jag varken kan kallas träningsnörd eller är så duktig på att "hålla tråden". Men jag har i alla fall lyckats börja träna igen efter ett års uppehåll. Jag bytte jobb, gymmet låg på fel håll, tiderna passade inte och när jag väl kom hem däckade jag i soffan istället för att ge mig av ut igen... En del av er vet säkert hur det där är. Men nu jäklar! Jag har blivit medlem på Elixia här i Gbg (ligger intill jobbet) och provar mig fram lite nu. Är inget gym-människa utan vill gå på instruktörsledda pass i grupp. Gick ut hårt med ett HotYoga-pass förra tisdagen, det värsta jag varit med om. Gick upp och spydde efter passet. Jag är liksom antingen av eller på, finns inget lagom. Sedan var det fullt upp med träningsvärk och gäster på hemmaplan tills i söndags då jag gick på mitt första Zumba-pass. ROLIGT!! Och idag var jag på vanlig yoga. Det känns i kroppen, härligt med träningsvärk. Jag äter sedan länge LCHF-kost och har slarvat med det också någon tid men nu är det ordning på maten också. Jag hoppas må bättre i kroppen och själen samt kanske gå ner några kilon. Kanske att delta i denna tråd kan vara en sporre. Har tränat i många år innan mitt uppehåll nu. Främst Poweryoga och Bodyvive. Men de grejerna finns inte på nya gymmet så nu blir det yoga, hotyoga och zumba. Kanske Bodypumpen också, en annan gammal favvis. Är det någon mer i tråden än jag som är närmre 50-strecket? Eller bara "ungdomar"? 
    Vi hörs! 
    För det första, välkommen! Skrattande

Jag är inte 50 år, men skiter i åldern. Flört Finns många 50 åringar som är starkare än mig och har större kunskap om träning.

Kul att du ska börja träna igen, får man fråga vad som fick dig att börja igen?

Hur funkar LCHF-kost i samband med träning, har man samma energi & uthållighet?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!