• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • OnMyWay
    OnMyWay skrev 2011-06-22 20:11:01 följande:
    Hur lång tid tar det innan jag börjar gå ner på vägen?  
    Står helt stilla, och endå sköter jag kosten.. 
    1 månad.. Och tränar ca varannan dag dessutom..
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Thomas 66
    OnMyWay skrev 2011-06-22 23:00:09 följande:
    1 månad.. Och tränar ca varannan dag dessutom..
    Vad tränar du ? Men försök att räkna lite på vad du äter, lite trist kanske men ett bra sätts att få lite mera koll
  • ior7701

Hot yoga är något jag skulle vilja prova på........läste att ngn hade provat det.

• Annika i Gbg
    ior7701 skrev 2011-06-22 23:12:20 följande:
    Hot yoga är något jag skulle vilja prova på........läste att ngn hade provat det.
    Jag tränade det i förra veckan. Har bara hunnit med ett pass ännu men ska fortsätta. Det var väldigt speciellt! Vattenånga sprutas i i rummet som blir ca 38 grader varmt och med hög luftfuktighet. Man svettas som en gris (och då ska du veta att jag svettas ordentligt vid "vanlig" yoga också) och hjärtat pumpar på som tusan. Å andra sidan blir lederna mjukare i värmen. Men, som sagt, jag har bara varit på det en gång än. Kan berätta mer efter nästa pass. 

Idag ska jag träffa en PT på gymmet. Jag fick två träffar på köpet när jag blev medlem. Fast nu vet jag inte varför jag ska dit. Jag vet ju vad jag vill med min träning. Ska man vara omklädd? Någon som vet? Jag behöver ingen som visar mig styrkemaskinerna eller så. Det där kan jag. Vad pratar man med en PT om? 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Päron1986

Jag har tyvärr feber och är mer eller mindre sängliggande.. himla trist!

• Annika i Gbg

Då har jag cyklat till och från gymmet samt tränat med en liten Matilda i en timma. Inget nytt under solen... men har ändå bokat in en uppföljning om tre veckor. Min kropp skriker åt mig att jag måste komma ihåg att jag haft ett träningsuppehåll men jag lyssnar inte... *moahahahaha* Drömmer Skönt att ha kommit igång!

Har bestämt mig för att köra yoga x 1, zumba x 1, styrka x 1/vecka. Känns lagom att börja med.

Har druckit kaffe med grädde (före träningen) och ätit turkisk yoghurt med några jordgubbar nu. Perfekt start på dagen!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Johan75
    OnMyWay skrev 2011-06-22 20:11:01 följande:
    Hur lång tid tar det innan jag börjar gå ner på vägen?  
    Står helt stilla, och endå sköter jag kosten.. 
    Tycker inte du ska mäta träning med viktnedgång. Träna ska man göra för att orka mer och bli starkar, inte gå ner i vikt. Därmed inte sagt att du inte ska träna om du går ned i vikt. Vill du veta om träningen gett resultat ska du se om du orkar tyngre vikter, pallar att springa längre eller om du springer fortare.
    Behold, i come as a thief.
  • OnMyWay
    Johan75 skrev 2011-06-23 12:47:35 följande:
    Tycker inte du ska mäta träning med viktnedgång. Träna ska man göra för att orka mer och bli starkar, inte gå ner i vikt. Därmed inte sagt att du inte ska träna om du går ned i vikt. Vill du veta om träningen gett resultat ska du se om du orkar tyngre vikter, pallar att springa längre eller om du springer fortare.
    Jag orkar så mkt mer nu och är piggare. Märker det mest på konditions träningen. Men önskar att jag kunde tappa mer i vikt. ipf är jag ganska så nöjd med hur min kropp ser ut, vill bara få bort hängarmarna + att magen ska försvinna och det gör den ju efter min bukplastik. jag vill va fit nu!!!

maten e jag noga med, dock åt jag en bit tårta idag *skäms*

någon som vet vilken alkohol som "skadar" minst, inför morgondagens firande?
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-23 15:48:55 följande:
    Jag orkar så mkt mer nu och är piggare. Märker det mest på konditions träningen. Men önskar att jag kunde tappa mer i vikt. ipf är jag ganska så nöjd med hur min kropp ser ut, vill bara få bort hängarmarna + att magen ska försvinna och det gör den ju efter min bukplastik. jag vill va fit nu!!!

maten e jag noga med, dock åt jag en bit tårta idag *skäms*

någon som vet vilken alkohol som "skadar" minst, inför morgondagens firande?
    Ingen aning egentligen, men jag tror ett litet glas vin ger minst skada. Glöm inte att man får fira högtider och andra tider om man vill, inte för att andra tvingar en.
  • Paradigm

Fortsätter att uppdatera vad jag tränar och äter för de som tycker det är intressant.

Ett glas drickyoghurt innan träning.
    Träning: 5 km löpning, styrketräning (Fokus på rygg & rumpa) + plankan.
    Brunch: Ett glas banansmoothie (Banan, naturell yogurt, mjölk, honung), en fullkornsmacka med ett ägg, två finncrisp med philadelphiaost, ett glas juice.
    Mellanmål: Två fullkornsmackor med smör & honung.
    Middag: Kycklingsallad toppad med mozarellaost, vitlökssås (Majonnäs & yoghurt), en skvätt stark sås.
    Kvällsmål: Färska jordgubbar & keso.

* Dricker vatten till samtliga måltider och äter oftast produkter som innehåller hög fetthalt.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!