• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • lavos

Hej har en fråga till er träningsnördar. Det är så att jag börjat springa en del och skulle gärna vilja mäta sträckan osv. Pulsklockor med GPS är så dyra så jag tänkte att man kanske kunde använda sin Android-telefon. Om det är någon som gör det, hur förvarar ni den? Jag blir väldigt svett, och dessutom är ju nallen lite otymplig. Någon som har tips?

• Jennnyn
    lavos skrev 2011-06-26 22:34:29 följande:
    Hej har en fråga till er träningsnördar. Det är så att jag börjat springa en del och skulle gärna vilja mäta sträckan osv. Pulsklockor med GPS är så dyra så jag tänkte att man kanske kunde använda sin Android-telefon. Om det är någon som gör det, hur förvarar ni den? Jag blir väldigt svett, och dessutom är ju nallen lite otymplig. Någon som har tips?
    Det finns speciella band man fäster kring exempelvis överarmen som man förvarar telefonen i. Har sett sådana för iphone men det borde garanterat finnas för android med. Själv har jag inte testat detta, men jag kör på trådlöst headset när jag tränar och kan på så sätt lägga ifrån mig telefonen.
  • Jennnyn

Hej på er!

Efter ett par dagars förkylning vågade jag mig på ett träningspass igår kväll. Körde ett ordentligt hantelpass på ca 1,5 timme. Började med hantellyft åt sidan och sedan stående hantellyft framifrån. Gick därefter över till att köra bröst (hantelpress+ sneda hantellyft ) Därefter blev det rygg med hantelrodd och hantelshrugs. Gick därefter över till biceps med växlande hantelcurl och triceps med hantelpress bakom huvudet.

Avslutade med 100 bålrotationer i maskin.

Idag har jag träningsvärk i axlar och övre rygg. Det känns att det var någon vecka sedan sista ordentliga träningspasset! Nu känner jag mig dock fysiskt starkare igen, så nästa vecka kör jag som vanligt igen

• ETSS
    lavos skrev 2011-06-26 22:34:29 följande:
    Jag har ett pulsband jag fäster rumt armen så håller jag i mobilen, det funkar. Det kan underlätta om du har ett fodral till mobilen om du blir svettig på händerna. Eller en magväska.
    En android är ju lite större men å andra sidan behöver du ju inte någon separat MP3spelare om du gillar att lyssna på musik samtidigt som du springer :)
  • Paradigm

Så hur gick det med utmaningen (öka plankan med 1 minut)?

Själv är jag totalt utmattad efter träningen. Var nära att spy där ett tag.

Så här såg träningen ut:

20 minuters intervall, 5 km
    20 minuters cykling (varvat med olika grader på uppförsbacke), 7,7 km
    Situps, biceps, triceps, rygg
    Plankan

Därefter skyndade jag hem och storstädade hemmet då jag ska iväg imorgon. Jag hatar att komma hem till ett hus som inte är rent och prydligt.

• OnMyWay

jag har ont i halsen och får inte träna, känner mig hel deppig

Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-27 19:51:06 följande:
    Jag vet hur det känns, men vad kan man göra.
  • ETSS
    OnMyWay skrev 2011-06-27 19:51:06 följande:
    Trösta er båda med att sjukdomen går fortare över om man avstår. Fast jag medger att det är trist när det är så, krya på er både @OnMyWay och @Favete linguis Glad
  • ETSS
    Elmina skrev 2011-06-26 18:45:49 följande:
    Bra att inte regnet skrämde bort dig från motionsrundan! Hoppas du hade en trevlig midsommar
    Förlåt jag såg inte inlägget förrän nu. Nejdå, nor rain nor sleet och så vidare.. Jo, den gick an! Hoppas din var fin den med!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!