• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Annika i Gbg skrev 2011-06-28 10:01:20 följande:
    Det var en period då jag power-walkade (svengelska!) till jobbet. Jag la in vanlig musik i mobilen, min favoritmusik. REM funkar väldigt bra t.ex! Lyssna igenom din egen musik och plocka ut bra rytmer. Precis som du säger så är det skönt att byta takt ibland. Gillar du svensk musik? Lyssna på Mats Westling, en göteborgskille med go takt och bra text.
    Ska testa, tack för tips :)
  • Annika i Gbg
    OnMyWay skrev 2011-06-28 20:09:01 följande:
    imorgon ska jag äntligen träna igen!!
    Skönt att du mår bättre! Hoppas att det känns bra att träna imorgon.

Jag ska vila från gymmet ett par dagar nu. Har tränat 3 dagar i rad, HotYoga, Zumba, HotYoga. Känns jättebra men imorgon åker jag till en kompis lantställe. Då blir det promenader. Kanske lite morgonyoga i trädgården. Men på fredag kör jag Zumban igen. Nu har jag tränat ganska intensivt i 2 veckor och jag har gått upp i vikt!? Skrikandes Midjemåttet har ju minskat men jag har ökat i vikt. Är det musklerna som vaknat till liv så snabbt? Jag var ju ganska vältränad innan mitt uppehålls-år. Kan det gå så fort att muskelmassan ökar min vikt på två veckor? Känns skumt. Äter strikt lchf nu så det borde inte vara kosten som gör det. Någon som har en bra teori?

Nu ska denna donnan nanna kudden! 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Jennie med ie

Idag körde jag till parken vid idrottsplatsen för att ta en joggingtur. Men det var en sån jädra massa pollen i luften att jag kände att det inte var lönt att ens försöka... Satans allergi. Men jag powerwalkade. I 75 minuter. En bit över 10.000 steg. Och avslutade med att rusa upp, och jogga ner, för en rejäl backe 10 gånger.

• Amazina

Nu har jag köpt ny pulsklocka. Det blev en Garmin Forerunner 210. Härligt!! Här ska tränas och invigningen sker imorgon!!

• ETSS
    OnMyWay skrev 2011-06-28 20:09:01 följande:
    imorgon ska jag äntligen träna igen!!
    Grattis, själv har jag en träningsfri dag, lite tyvärr men vad göra?
  • Amazina

Jag har varit i shoppartagen.
    * Ny pulsklocka
    * Nya spinningbrallor
    * 2 nya spinningtröjor i rosa
    * Nya spinningskor

Det kommer bli fint att träna ikväll!

• OnMyWay

Första träningsdagen idag, 60min på crossen.
    Ni e så jävla bra och jag blir peppad av att läsa era inlägg..

Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Jennnyn

Idag blev det ett ryggpass tillsammans med en vän, som förövrigt jobbar som instruktör på mitt gym. Körde latsdrag, enarms hantelrodd, sittande rodd samt avslutade med "sälen". Vi gick igenom och finslipade lite på min teknik. Är glad att hon kan kolla över mig någon gång ibland, för det är så lätt att ta sig till med fel tekniker o.s.v..

Hur går det för er?

• OnMyWay
    ETSS skrev 2011-06-29 03:44:06 följande:
    Grattis, själv har jag en träningsfri dag, lite tyvärr men vad göra?
    det e bra att härda ut. konstigt att man ens kan längta eftar att få träna..

Jag måste erkänna en sak och hoppas att någon känner igen sig, jag tycker det är jätte jätte jobbigt att klä av sig på gymmet och ställa sig i duschen. Känns som att 99,9% av alla tjejer där är helt perfekta. Förutom jag då som är den där 0.1 %, hahahahaha! 
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!