Inlägg från: Päron1986 |Visa alla inlägg
  • Päron1986

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag är på!

Jag tränar för att må bra - bli stark - gå ned i vikt :)
    Mina mål är att ha en hållbar och rolig träning som jag gör vecka efter vecka!

Min nya utmaning är 30st situps - varje dag!

• Päron1986

å för att börja positivt kan jag ju säga att jag gått ned 13cm i omfång sen i höstas :)

• Päron1986
    Tonx skrev 2011-06-19 20:33:40 följande:
    Inte illa! Grattis! 
    Tack så mycket :)

Jag vet att jag har stooora förändringar som behöver göras på kostsidan, för mkt godis och för lite riktig mat! Men jag har kommit en bit på väg och nu känns det mycket roligare att ändra på kost när man märker resultat av träning!
  • Päron1986
    Tonx skrev 2011-06-19 20:24:04 följande:
    Sit ups är faktiskt ganska ineffektivt. Jag föredrar statiska magövningar, typ plankan. Det stimulerar alla muskler kring bålen och drar verkligen ihop "korsetten".  
    oj, missade det här inlägget!
    situps verkar iaf göra nåt för mig, jag hade inga som helst magmuskler innan :)
    kanske ska lägga till plankan innan läggdags också? hatar den - men bara för att jag int efixar den!
    Kan man köra plankan genom att vila på knänen i början?
  • Päron1986
    Jennnyn skrev 2011-06-20 00:00:38 följande:
    Plankan går alldeles utmärkt att göra med knäna i till en början. Allt eftersom du blir starkare kan du stå kortare stunder med tårna, för att sedan helt gå över till detta. Sätt upp små delmål åt gången.

Plankan är verkligen en suverän övning, som många gånger underskattas. Den går dessutom att variera på en massa sätt.
    Jag gjorde den igår, på tårna, i 30 sek!
    :D:D:D

Nu ska det tillhöra kvällsritualen!
  • Päron1986
    Amazina skrev 2011-06-20 22:06:52 följande:
    Skulle vi inte kunna ha en utmaning i tråden som utvärderas var vecka...
    Typ att var måndag presenteras en utmaning som gäller träning eller kost och måndagen därpå utvärderas hur man lyckades med resultatet. Någon (den som lyckades bäst?? TS?? Först till kvarn??) presenterar sedan veckans nya utmaning och så fortsätter det så. Vill man vara med, så är man det annars hänger man bara i tråden för att vara lite träningssocial.

Ett exempel är:
    Denna veckas utmaning:
    Plankan minst 20 minuter på en vecka...
    eller
    Inget godis/snarr/glass/socker alls på en vecka...
    eller
    100 armhävningar på fötterna...
    mm mm

Vad tycker ni???
    Jag är gärna på men det där är mer än jag klarar just nu ;)
    Nyss lärt mig att fixa plankan 30 sek men heeeeeeelvetes jävlar vad ont jag får i svanken av den!
  • Päron1986

Ah vad dum jag är.. läste inte klart :P

En minut, dvs 1½ minut för mig innan måndag!
    Det ska man väl fixa? *Hoppas*

Vet ni något bra proteinpulver btw?
    Laktosfritt måste det vara dock..
    Jag kan ingenting om olika pulver och helst hade jag haft aspartamfritt osv men jag vill iaf ha så "rent" och bra som möjligt!

• Päron1986
    Gryndrömmen skrev 2011-06-21 21:41:27 följande:
    Vilken rolig tråd, här passar en träningsnörd som jag Plankan har jag klockats som mest på 1,27 men det är betydligt mer fast utan klocka.. nästa klockning sker på tisdag
    Tänkte skriva att jag håller tummarna för din klockning men det behövs inte - jag vet att du fixar det skitbra!
  • Päron1986

Jag har tyvärr feber och är mer eller mindre sängliggande.. himla trist!

• Päron1986

finns det någon utmaning nu?
    jag blev ju sjuk under plankan-utmaningen så jag kom ifrån er litegrqand här i tråden.. men nu är jag fit for fight igen! (eller ja, ha rvarit det ett tag1')

• Päron1986
    godisgrisen skrev 2011-08-22 17:46:40 följande:
    Jag och några till kör en utmaning om att äta mellanmål varje dag

Jag sån att när jag slarvar med mellanmålen så faller jag för godis eller överäter vid måltiderna.
    Oj, jag är värdelös på mellanmål. Jag äter typ... max tre gånger på en dag.

Just nu: Noka måltidsersättning 1-2 om dan och ett (eller två beroende på nokan) lagat mål mat.
    Och ja.. godis, så det är väl mellanmålet som fattas!

Förr åt jag två lagade mål mat om dagen... inte bra!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!