Inlägg från: Thomas 66 |Visa alla inlägg
  • Thomas 66

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennie med ie skrev 2011-06-19 22:20:09 följande:
    Hej träningsnördar! Jag erkänner, jag hör till samma grupp... Träningen har varit en stor och viktig del av min vardag sen jag började gå ner i vikt i januari och hittills har tappat 27½ kg... Men nu då har jag fått en muskelbristning i ena låret. Jag har haft det förr, fast då gick det betydligt längre (nästan helt av var muskeln då), så jag vet hur det känns och har ställt diagnos på mig själv. Så nu måste jag verkligen ta det lite lugnt, ingen löpning eller powerwalk eller crosstrainer på minst en vecka. Och ingen benstyrka. Men jag är så rädd att tappa sugen för träningen när jag inte kan gå för fullt, lagom är inte min melodi. Överkropps- och magstyrka kan jag såklart göra men har ni tips på vad jag kan hitta på för att det inte ska kännas som "konditionsträningen funkar ju inte så jag kan lika gärna skita i allt"? Man använder ju benen till all konditionsträning jag kan komma på....
    Det ända jag kan tänka mig är att simma, iof kanske så mycket kondis
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 09:40:16 följande:
    Simma är perfekt när det kommer till att förbränna fett i alla fall då man i regel har ganska låg puls.
    Men inte så kul att köra i en timme, med en flock pensionärer  : )
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 19:40:42 följande:
    Haha, nej kanske inte, men de brukar väl dela in simbassängen  i tre delar varav den "minsta" är får sådana som verkligen vill träna. Man såklart, vill man inte simma så ska man ju såklart utesluta den sortens träning. Det ska ju vara kul och träna!
    Det kan väl vara ok att simma, men sist jag körde då och då fick man ju mest ta sig förbi stora flockar med folk. Har iof en 50m utomhus basäng i närheten, så funderar på en långpromenad och sen gå och simma. Men är lite rädd för att överträna med, har provat det.Inte så kul att bli svagare och svagare : )
  • Thomas 66

Är det bara jag som dricker kvarg?

• Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 20:18:48 följande:
    Kesella? Finns ej att köpa här, bor utanför Sverige, annars hade jag det stått på min inköpslista.
    En variant på det ? Finns bara på lidl iaf vad jag vet 60g protein 20 g kolhydrater 350 kcal till ett pris på typ 13kr kan inte bli mycket bättre : )
  • Thomas 66
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 20:31:40 följande:
    Dricker? Nej men äter. Jag kör på Lidls halvkilos eftersom den dels är billig och dels inte innehåller löpe vilket t ex arlas kesella gör.
    Äter usch, själv fegar jag och blandar med vatten i mixern. Dricker varje kväll innan säng dax med 2 omega3, har läst någonstans att kroppen går in i ett anabolt tillstånd på natten för att bränna fett. och då förlänger man tydligen det stadiet, samt att det minskar muskel nedbrytning. Så det har jag valt att tro på : )
  • Thomas 66
    Tonx skrev 2011-06-20 21:48:45 följande:
    Hej på er!
    Idag har jag inte hunnit med någon träning alls. Fullt upp!

Dagens mat:

Frukost; As usual, havregrynsgröten etc..
    Inget mellanmål! Stressapan hann inte.
    Lunch; En matlåda från frysen, fiskrätt m. bulgur. Slängde i lite grönsaker + vatten.
    Mellanmål; Äpple och lite yoghurt.
    Middag; Spaghetti & köttfärssås hos föräldrarna.

Tillägg; Jag käkar eye-q. Fiskolja, nyttiga fettsyror. Rekommenderas.
    Gröt är grejjor det, tyvärr är min aptit så där på morgonen så grynen åker i mixern
  • Thomas 66
    Amazina skrev 2011-06-20 22:06:52 följande:
    Skulle vi inte kunna ha en utmaning i tråden som utvärderas var vecka...
    Typ att var måndag presenteras en utmaning som gäller träning eller kost och måndagen därpå utvärderas hur man lyckades med resultatet. Någon (den som lyckades bäst?? TS?? Först till kvarn??) presenterar sedan veckans nya utmaning och så fortsätter det så. Vill man vara med, så är man det annars hänger man bara i tråden för att vara lite träningssocial.

Ett exempel är:
    Denna veckas utmaning:
    Plankan minst 20 minuter på en vecka...
    eller
    Inget godis/snarr/glass/socker alls på en vecka...
    eller
    100 armhävningar på fötterna...
    mm mm

Vad tycker ni???
    Mitt kära gym öppnar efter renovering, så efter att ha varit förvisad till maskiner och hemma träning i 3 v så finns det inte platts för det närmsta tiden, kanske plankan då : ) Men kör på du
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-20 22:39:30 följande:
    Ja, varför inte? Skrattande Däremot har vi olika utgångspunkter, så det blir svårt att tävla, att sätta en rimlig ribba, men vi kan ju utmana varandra genom t.ex. öka plankan med en halv minut, öka med 20 armhävningar, springa 5 km 5 minuter snabbare än tidigare osv. Då krävs det förstås att vi är ärliga. Skrattande

Mycket bra förslag, jag tycker att vi kör på det. Alla får joina om de vill och återkomma om de har lyckats.

VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

Nästa vecka bestämmer Amazonas utmaningen.Hur utför ni
    När ni utför den, kör ni flera gånger ?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!