• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Ponycorn skrev 2011-07-07 21:09:09 följande:
    Idag träna jag på gym på första gången på ett år. Crosstrainer och roddmaskinen blev det och jag klara mitt mjukstarsmål förvånansvärt enkelt. Svettig och lycklig lämnade jag gymmet och tog en lång och härlig dusch när jag kom hem. Gud så bra jag är! Jag vill ha meeer...
    Heja, ska snart på gym jag med Glad
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2011-07-07 21:09:56 följande:
    Kunde inte sagt det bättre. Exakt samma anledningar och i den ordningen.
    Jag får nog modifiera mitt svar en aning efter att jag varit riktigt ärlig mot mig själv. Jag behöver verkligen den egentid som gymmet ger mig. Efter en dag med två småttingar (12 timmar på raken innan maken kommer hem) så är det som medicin att få komma iväg på egen hand. Men...jag har även blivit ganska så fåfäng . Iom att man märker resultat så blir man taggad att verkligen komma i form. Sen har ju jag tyvärr åldern (37 år) liiite emot mig, plus två täta graviditeter (yngsta föddes för 17månader sen) men träningen fungerar även på en dinosaurie som mig, haha ;-D. Jag ska väl tillägga att jag aldrig tränat i mitt liv, jag började i nov -10.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Gryndrömmen

Favete: jag är träningsnarkoman ;) insåg jag för någon månad sedan, ska bli skönt att lyfta vikter idag igen :)

• mandie

Får man vara med här?? Har tränat i hela mitt liv i stort sett. Bollsporter som yngre, gympapass, boxpass osv sen. På senare år har dock tre graviditeter påverkat min kropp och en akut op gjorde mig väldigt sjuk och även deprimerad förra sommaren. Då gick jag upp massor, ett tag var jag riktigt rund! Trivdes såklart inte alls men insåg att den enda som kan göra nåt åt det är jag själv. 10 kg var målet att gå ner, började min viktresa i feb/mars. Nu är jag 8,5 kg minus! Friskis är mitt andra hem och jag håller mest till i gymet. Löptränar ett par mil i veckan och styrketränar en del däremellan :) Mår som en prinsessa när jag får träna som jag behöver, annars visar det minsann sig i humöret! :) Skulle vara kul om man fick vara med, få lite tips/råd å dela erfarenheter :)

• TomMon

Var ute och sprang idag igen. Men vilken skillnad det är att springa i naturen eller på löpband. Jag springer mest ute, men när jag springer på löpband kan jag springa mycket längre distanser.

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-08 07:36:46 följande:
    Favete: jag är träningsnarkoman ;) insåg jag för någon månad sedan, ska bli skönt att lyfta vikter idag igen :)
    Hehe, kämpa på! Snart är vi elitidrottare hela bunten.
  • Paradigm
    TomMon skrev 2011-07-08 12:37:18 följande:
    Var ute och sprang idag igen. Men vilken skillnad det är att springa i naturen eller på löpband. Jag springer mest ute, men när jag springer på löpband kan jag springa mycket längre distanser.
    För mig är det tvärtom!
  • Paradigm
    mandie skrev 2011-07-08 12:22:50 följande:
    Får man vara med här?? Har tränat i hela mitt liv i stort sett. Bollsporter som yngre, gympapass, boxpass osv sen. På senare år har dock tre graviditeter påverkat min kropp och en akut op gjorde mig väldigt sjuk och även deprimerad förra sommaren. Då gick jag upp massor, ett tag var jag riktigt rund! Trivdes såklart inte alls men insåg att den enda som kan göra nåt åt det är jag själv. 10 kg var målet att gå ner, började min viktresa i feb/mars. Nu är jag 8,5 kg minus! Friskis är mitt andra hem och jag håller mest till i gymet. Löptränar ett par mil i veckan och styrketränar en del däremellan :) Mår som en prinsessa när jag får träna som jag behöver, annars visar det minsann sig i humöret! :) Skulle vara kul om man fick vara med, få lite tips/råd å dela erfarenheter :)
    Självklart får du hänga här, ju mer desto bättre!
    Trodde jag var ensam om att det påverkade sitt humör, men det finns alltså likasinnade.
  • Paradigm

Sådär, idag tog jag det lugnt. Känner mig mör i kroppen. Det blev 5 km löpning, lite magträning och lugn simning som avkoppling.

Tänkte räkna ihop hur långt jag har sprungit på en vecka nu. Skulle vara intressant, för mig!

Sedan måste jag säga som också har fött två barn med endast 13 månader emellan, att jäklar vad det tar tid att få den där snygga magen igen. Man måste pressa på något utan dess like! Det har ALDRIG varit så svårt att komma i samma form rent utseendemässigt (om man bortser från bredare höfter, lite slappar bröst osv) som nu! Och då var det ändock 2,5 år sedan mitt sista barn kom till världen. Nu inser man verkligen vad sin kropp har fått utstå.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!